Wydawnictwo Naukowe PWN SAibuk@pwn.plhttps://libra.ibuk.pl/20240325pl.ibuk.fiszka.id.238753.pozycja030015978837133767300BC010cm020cm0101Młodzież, dorośli i seniorzy w procesie całożyciowego uczenia się. Tradycja i współczesność1A01Agata Chabior2A01 Sławomir Chrost3A01 Małgorzata Krawczyk-Blicharska4A01 Małgorzata Stawiak-Ososińska00192030300Niniejsza publikacja składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy z nich prezentuje ewolucję idei całożyciowego uczenia się na przestrzeni dziejów, począwszy od starożytności aż po XX wiek. W kolejnym rozdziale przestawiono krótką charakterystykę Pokolenia Z (2.0 generation) oraz powiązanych z młodzieżą nowych trendów w edukacji, które pojawiły się w całożyciowym uczeniu się po wynalezieniu Internetu. W rozdziale trzecim zobrazowano wymiary, strategie i uwarunkowania edukacji dorosłych i kształcenia ustawicznego. W tej części pracy przedstawiono również główne założenia dotyczące obszarów, zadań i funkcji całożyciowej edukacji dorosłych. Ostatni rozdział ukazuje ludzi starzejących się i starych w procesie uczenia się z życia i całożyciowej autokreacji, traktowanej jako proces wewnętrzny, zdolność człowieka do kierowania własnym rozwojem i dochodzenia do zmiany na drodze stawania się gotowym do pełnienia różnorakich ról.
'01000301https://o.ibuk.pl/public/images/okladki/500/j1/238753.jpg01Uniwersytet Jana KochanowskiegoPL012019PL01Uniwersytet Jana Kochanowskiego200227.30015PLN