Wydawnictwo Naukowe PWN SAibuk@pwn.plhttps://libra.ibuk.pl/20240325pl.ibuk.fiszka.id.284155.pozycja030015978836758000700BC010cm020cm0101Model dojrzałego obywatelstwa w nurcie badań nad edukacją polityczną w krajach niemieckiego obszaru językowego.1A01Paulina Depczyńska002040320Szwajcaria20edukacja obywatelska20Niemcy20obywatel20Austria0300Edukacja obywatelska jest fenomenem, który wymaga zarówno od państwa, jak i obywatela nieustannej pracy i gotowości do działania w warunkach zmieniającej się rzeczywistości międzynarodowej. Monografia zatytułowana Model dojrzałego obywatelstwa w nurcie badań nad edukacją polityczną w krajach niemieckiego obszaru językowego ma na celu ukazanie środowiska edukacji obywatelskiej (Politische Bildung) w Niemczech, Austrii i Szwajcarii przez pryzmat wzorców, idei i koncepcji dojrzałego obywatelstwa. Publikacja stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, jaką rolę odgrywa edukacja obywatelska w dojrzałych systemach demokratycznych, jakie czynniki ją warunkują i jak skutecznie przekazywać wartości oraz postawy obywatelskie bez ograniczania wolności jednostki. Rozważania osadzone na gruncie badawczym nad zmieniającym się paradygmatem obywatelstwa pozwoliły na sformułowanie wniosków z analizy, które w obliczu internacjonalizacji mogą okazać się przydatne w badaniach nad społeczeństwem i systemami edukacji obywatelskiej.
'01000301https://o.ibuk.pl/public/images/okladki/500/q1/284155.jpg01Uniwersytet Jana KochanowskiegoWydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w KiePL012022PL01Uniwersytet Jana Kochanowskiego200215.75015PLN