"Przedsiębiorstwa krajowe i zagraniczne w Polsce. Warunki i efekty działania"
Identyfikator Librowy: 101553
Spis treści
Wstęp 8
Rozdział 1. Uwarunkowania działalności przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych w kraju goszczącym 12
1.1. Uwarunkowania działalności przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych w otoczeniu dalszym kraju goszczącego 15
1.2. Powiązania krajowych i zagranicznych przedsiębiorstw z otoczeniem bliższym kraju goszczącego 24
1.3. Wewnętrzne uwarunkowania rozwoju działalności przedsiębiorstw krajowych i za- granicznych 34
1.4. Analiza relacji filie przedsiębiorstw zagranicznych – lokalne przedsiębiorstwa 40
1.5. Finansowanie działalności przedsiębiorstw krajowych i przedsiębiorstw zagranicznych 48
1.6. Podsumowanie 63
Rozdział 2. Analiza porównawcza efektów działalności przedsiębiorstw krajowych i przedsiębiorstw zagranicznych w świetle badań literaturowych 66
2.1. Trudności związane z oceną efektów działania przedsiębiorstw zagranicznych 66
2.2. Efekty działania przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych – źródła przewag 71
2.3. Ocena działalności przedsiębiorstw krajowych i przedsiębiorstw zagranicznych 76
2.4. Podsumowanie 81
Rozdział 3. Analiza rozwoju przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych w Polsce na przykładzie województwa łódzkiego – studium przypadku 84
3.1. Atrakcyjność Polski i województwa łódzkiego jako miejsca lokalizacji inwestycji zagranicznych 84
3.2. Charakterystyka regionu łódzkiego 88
3.3. Charakterystyka przedsiębiorstw przemysłowych w regionie łódzkim 93
3.4. Podsumowanie 99
Rozdział 4. Efekty działalności przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych w sekcji przetwórstwa przemysłowego na przykładzie województwa łódzkiego 100
4.1. Metodyka przeprowadzonych badań 100
4.1.1. Cele i zakres badania ankietowego 100
4.1.2. Charakterystyka poszczególnych etapów badania, dobór próby i źródła pozyskania danych 102
4.2. Kierunki działania przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych w finansowym i pozafinansowym obszarze działania 105
4.2.1. Ogólna charakterystyka badanych przedsiębiorstw – badania ankietowe 105
4.2.2. Pozafinansowe efekty działania przedsiębiorstw krajowych i zagranicznych 118
4.2.3. Finansowe efekty działalności krajowych i zagranicznych przedsiębiorstw 143
4.2.4. Analiza relacji: działania podejmowane przez przedsiębiorstwa krajowe i zagraniczne a osiągane przez nie efekty 156
4.3. Podsumowanie 163
Zakończenie 166
Bibliografia 172
Spis tabel 179
Spis rysunków 181
Spis wykresów 182