"Zarządzanie kadrami w bibliotece"

Identyfikator Librowy: 103429

Spis treści

Wstęp 8

Rozdział 1. Zasoby ludzkie w zarządzaniu biblioteką 12

Joanna Kamińska - KAPITAŁ INTELEKTUALNY BIBLIOTEKI 14

Sabina Adamiec - POTENCJAŁ SPOŁECZNY A KAPITAŁ BIBLIOTEKI 21

Rozdział 2. Rozwój zasobów ludzkich biblioteki 32

Małgorzata Kisilowska - PRZECIWDZIAŁANIE SKUTKOM NEGATYWNEGO DOBORU DO ZAWODU 34

Elżbieta Czerwińska, Anna Kmiecik - ROZWÓJ ZAWODOWY PRACOWNIKÓW ELEMENTEM ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W BIBLIOTEKACH 44

Beata Żołędowska-Król - BADANIE OPINII PRACOWNIKÓW JAKO INSTRUMENT WSPOMAGAJĄCY ZARZĄDZANIE RELACJAMI WEWNĘTRZNYMI W BIBLIOTECE 49

Maria Przastek-Samokowa - BADANIE SATYSFAKCJI UŻYTKOWNIKÓW JAKO METODA OKREŚLANIA POTRZEB SZKOLENIOWYCH BIBLIOTEKARZY 58

Wiktoria Pękaty - ROLA KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ W KSZTAŁTOWANIU KULTURY ORGANIZACYJNEJ BIBLIOTEKI 65

Rozdział 3. Wybrane m etody zarządzania kadrami w bibliotece 78

Stefan Kubów - OKRESOWE OCENIANIE PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI 80

Bogumiła Urban - OCENIANIE PRACOWNIKÓW BIBLIOTEKI. ZAGADNIENIA METODYCZNE NA PRZYKŁADZIE BIBLIOTEKI WSB W POZNANIU 90

Maja Wojciechowska - ZESPOŁY ZADANIOWE I HEURYSTYCZNE METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW 107

Aleksandra E. Adamczyk, Agnieszka Bajor - ETYCZNE ASPEKTY ZASTOSOWANIA TQM W BIBLIOTEKACH 125

Bożena Jaskowska - ROLA INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ W DZIAŁALNOŚCI INFORMACYJNO-BIBLIOTECZNEJ 139

Bibliografia 150