"Jakość bibliotek w naszych rękach"

Identyfikator Librowy: 103459

Spis treści

Wstęp 10

Ewa Anna Cywińska Czytelnik czy klient - implikacje podejścia do użytkownika biblioteki dla procesu obsługi 16

Elżbieta Ćwiklińska, Milena M. Śliwińska Czy czytelnik może być zbawiony? - grzechy, nawyki, oczekiwania współczesnego czytelnika 26

Lidia Lewicka Komunikacja interpersonalna w praktyce bibliotecznej i jej wpływ na postrzeganie jakości biblioteki przez użytkowników 40

Magdalena Musiela Biblioteka w procesie uspołeczniania na przykładzie komunikacji interpersonalnej w środowisku bibliotecznym 48

Jolanta Smyczyńska Komunikacja intepersonalna w bibliotece - wybrane zagadnienia 58

Magdalena Truszkiewicz Kontakt i komunikacja z czytelnikiem niesłyszącym 70

Marzena Cichorzewska Zarządzanie nowoczesną biblioteką, czyli co jest podstawą sukcesu każdej współczesnej organizacji? 78

Justyna Stępień Filozofia KAIZEN w bibliotece akademickiej 86

Anna Urbaniak Broker informacji - ewolucja zawodu bibliotekarza? 92

Leszek Szafrański Aktywność młodych pracowników bibliotek w organizacjach zawodowych 98

Małgorzata Pietrzak Kultura w budowaniu jakości biblioteki 120

Magdalena Seta Badania marketingowe szansą na poznanie potrzeb czytelnika 134

Angelika Sarzyńska, Joanna Żuk Budowanie wizerunku biblioteki na przykładzie Książnicy Zamojskiej 140

Agnieszka Prymak-Lewtak Wizerunek WBP im. H. Łopacińskiego w Lublinie na łamach prasy w latach 2005-2009 154

Karolina Tomczyk Zbiory specjalne Biblioteki Raczyńskich i ich czytelnicy 160

Iwona Krzysztoń Biblioteka naukowa w społeczeństwie informacyjnym 166

Joanna Kulik Blogi w bibliotekach 172

Summary 180