"Z notatek pedagoga Montessori"
Identyfikator Librowy: 106632
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Podziękowania 5
1. Z notatek obserwatora: Dzieci w roli nauczyciela 6
Pytania wymagające refleksji 9
2. Obserwacja C.O.R.E. 11
Jak znaleźć czas na obserwację 11
Oddać się obserwacji 12
Elementy procesu C.O.R.E. 14
Odnaleźć swój C.O.R.E. 16
3. Pedagogika duchowa 19
Cuda San Lorenzo 21
Pedagogika naukowa 22
Pedagogika duchowa 24
4. Kontakt (Connect): Czego chcę się nauczyć? 27
Pytania, które zadajemy, mają wpływ na to, co obserwujemy i kim się stajemy 28
To, jak pytamy, ma wpływ na to, co będziemy obserwować 29
Prowadzenie zapisków 23.09, 10.15–10.17 30
Zagadnienia pokrewne 31
Nawiązać kontakt ze sobą 32
Nawiązać kontakt z dzieckiem 34
Nawiązać kontakt z klasą i szkołą jako systemami społecznymi 35
Nawiązać kontakt z filozofią Montessori 37
Twoje wstępne pytania kontaktowe 38
5. Uzyskać (Obtain): W jaki sposób mam zapisać? 40
Osobiste przygotowania 41
Uzyskiwanie informacji 43
Mapy fizyczne data/czas 2.07/10:10 45
Zapisy anegdotyczne (anegdoty) 46
Bieżące zapiski 48
Listy 51
Skale 54
Próby czasowe 59
Zarządzaj swoimi obserwacjami 62
Tabela zarządzania informacjami 63
Dodatkowe sugestie 64
Twój plan obserwacji 65
6. Refleksja (Reflect): Jak rozumiem to, co uzyskałem? 66
Proces refleksji 68
Czy w porządku jest być przyjaciółmi na wyłączność? 69
Czego dzieci oczekują od gotowego otoczenia? 70
Jak dzieci nawiązują przyjaźnie? 71
Nasze doświadczenia wpływaja na to, jak obserwujemy i jak myślimy 72
Cel wpływa na to, jak obserwujemy i jak myślimy 73
Uwierzyć znaczy zobaczyć 74
Ramy odniesienia 75
Społeczne i historyczne wpływy 76
Osobiste doświadczenie 77
Kamienie milowe rozwoju dziecka 79
Filozofia i tradycja Montessori 80
Fazy rozwoju 81
Refleksja nad uzyskanymi informacjami 82
7. Zaangażować się (Engage): Co robię z nowym rozumieniem? 85
Zadbaj o własny rozwój 87
Zaangażuj duchowy rozwój dzieci 90
Planuj z namysłem 94
Przewodnik planowania 97
Wprowadzenie planu i obserwowanie jego rozwoju 98
: 8. Dodatek: Badania w działaniu (Action Research) 99
Procedury etnograficzne 100
Wywiady 102
Zdefiniowanie tematu wywiadu 103
Wybór formy wywiadu 104
Przygotowanie pytań wywiadu 105
Prowadzenie wywiadu 106
Transkrypcja wywiadu 107
9. Odmowa (Reneval) 108
Odmowa osobista 108
Odmowa zawodowa 110
Odkrycie koncentracji 111
Nowe ramy referencyjne i nowe rozumienie 112
Rozumienie uwagi: funkcja wykonawcza 112
Sytuacje: koncentracja i dzielona uwaga 113
Nasze następne sto lat 117
Bibliografia 118
Strona redakcyjna 120