"Z notatek pedagoga Montessori"

Identyfikator Librowy: 106632

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Podziękowania 5

1. Z notatek obserwatora: Dzieci w roli nauczyciela 6

Pytania wymagające refleksji 9

2. Obserwacja C.O.R.E. 11

Jak znaleźć czas na obserwację 11

Oddać się obserwacji 12

Elementy procesu C.O.R.E. 14

Odnaleźć swój C.O.R.E. 16

3. Pedagogika duchowa 19

Cuda San Lorenzo 21

Pedagogika naukowa 22

Pedagogika duchowa 24

4. Kontakt (Connect): Czego chcę się nauczyć? 27

Pytania, które zadajemy, mają wpływ na to, co obserwujemy i kim się stajemy 28

To, jak pytamy, ma wpływ na to, co będziemy obserwować 29

Prowadzenie zapisków 23.09, 10.15–10.17 30

Zagadnienia pokrewne 31

Nawiązać kontakt ze sobą 32

Nawiązać kontakt z dzieckiem 34

Nawiązać kontakt z klasą i szkołą jako systemami społecznymi 35

Nawiązać kontakt z filozofią Montessori 37

Twoje wstępne pytania kontaktowe 38

5. Uzyskać (Obtain): W jaki sposób mam zapisać? 40

Osobiste przygotowania 41

Uzyskiwanie informacji 43

Mapy fizyczne data/czas 2.07/10:10 45

Zapisy anegdotyczne (anegdoty) 46

Bieżące zapiski 48

Listy 51

Skale 54

Próby czasowe 59

Zarządzaj swoimi obserwacjami 62

Tabela zarządzania informacjami 63

Dodatkowe sugestie 64

Twój plan obserwacji 65

6. Refleksja (Reflect): Jak rozumiem to, co uzyskałem? 66

Proces refleksji 68

Czy w porządku jest być przyjaciółmi na wyłączność? 69

Czego dzieci oczekują od gotowego otoczenia? 70

Jak dzieci nawiązują przyjaźnie? 71

Nasze doświadczenia wpływaja na to, jak obserwujemy i jak myślimy 72

Cel wpływa na to, jak obserwujemy i jak myślimy 73

Uwierzyć znaczy zobaczyć 74

Ramy odniesienia 75

Społeczne i historyczne wpływy 76

Osobiste doświadczenie 77

Kamienie milowe rozwoju dziecka 79

Filozofia i tradycja Montessori 80

Fazy rozwoju 81

Refleksja nad uzyskanymi informacjami 82

7. Zaangażować się (Engage): Co robię z nowym rozumieniem? 85

Zadbaj o własny rozwój 87

Zaangażuj duchowy rozwój dzieci 90

Planuj z namysłem 94

Przewodnik planowania 97

Wprowadzenie planu i obserwowanie jego rozwoju 98

: 8. Dodatek: Badania w działaniu (Action Research) 99

Procedury etnograficzne 100

Wywiady 102

Zdefiniowanie tematu wywiadu 103

Wybór formy wywiadu 104

Przygotowanie pytań wywiadu 105

Prowadzenie wywiadu 106

Transkrypcja wywiadu 107

9. Odmowa (Reneval) 108

Odmowa osobista 108

Odmowa zawodowa 110

Odkrycie koncentracji 111

Nowe ramy referencyjne i nowe rozumienie 112

Rozumienie uwagi: funkcja wykonawcza 112

Sytuacje: koncentracja i dzielona uwaga 113

Nasze następne sto lat 117

Bibliografia 118

Strona redakcyjna 120