"Amerykańskie popularne kino policyjne 1970-2000"
Libra identifier: 115987
Table of Contents
Podziękowania 8
Acknowledgments 10
Wstęp 12
Rozdział I. Kino policyjne jako gatunek oraz kontekst jego powstania 38
Gatunki w filmoznawczej refleksji teoretycznej 38
Zmiany w gatunkach w latach siedemdziesiątych XX wieku 49
Kino policyjne a nowe podejście do gatunków 53
Sensy i znaczenia 58
Kino policyjne – konteksty rozwoju gatunku 63
Blef Coogana 69
Kino policyjne – konteksty rozwoju gatunku cd 73
Charakterystyka kina policyjnego 82
Rozdział II. „Zacietrzewiony glina” i kino policyjne lat siedemdziesiątych XX wieku... 130
Filmy z policjantami końca lat sześćdziesiątych XX wieku 130
Kino policyjne w latach siedemdziesiątych XX wieku 141
Brudny Harry 146
Pozostałe filmy z inspektorem Callahanem 202
Francuski łącznik 219
Rozdział III. Policyjne kino akcji lat osiemdziesiątych XX wieku 242
Action blockbuster 243
„Żelazne ciało” 251
Charakterystyka kina akcji 254
Wątek kumplowski 261
Mississippi w ogniu 267
Wątki homoerotyczne 271
Kłopot z męskością 276
Ciężka próba 277
Tango i Cash 279
Wątki homoerotyczne cd 283
Dwurasowe kino policyjne: stereotypy Afroamerykanów, syndrom „dla tatusia”, mit „idyllicznego antymałżeństwa” 285
Stereotypy w przedstawianiu Afroamerykanów 285
W upalną noc 288
Syndrom „dla tatusia” 292
Mit „idyllicznego antymałżeństwa” 294
Męskie ciało w policyjnym kinie akcji 295
Cykl Zabójcza broń 300
Cykl Szklana pułapka 328
Rozdział IV. Kino policyjne w latach dziewięćdziesiątych XX wieku 360
Kino policyjne z seryjnym mordercą 363
Kontekst kulturowy 363
Termin ‘seryjny morderca’ 367
Rozwój historyczny formuły 368
Dusiciel z Bostonu a schemat policyjnego kina z seryjnym mordercą 373
Hybrydyczność formuły 375
Postać profilanta 377
Horror i slasher movie 380
Monstrum 382
Milczenie owiec 384
Łowca 394
Siedem 410
Postać policjantki w kinie lat dziewięćdziesiątych XX wieku 433
Zakończenie 464
Bibliografia 472
Spis ilustracji 488
Indeks filmów 490
Indeks nazwisk 500
Synopsis 508
Od Redakcji 512