"Amerykańskie popularne kino policyjne 1970-2000"

Identyfikator Librowy: 115987

Spis treści

Podziękowania 8

Acknowledgments 10

Wstęp 12

Rozdział I. Kino policyjne jako gatunek oraz kontekst jego powstania 38

Gatunki w filmoznawczej refleksji teoretycznej 38

Zmiany w gatunkach w latach siedemdziesiątych XX wieku 49

Kino policyjne a nowe podejście do gatunków 53

Sensy i znaczenia 58

Kino policyjne – konteksty rozwoju gatunku 63

Blef Coogana 69

Kino policyjne – konteksty rozwoju gatunku cd 73

Charakterystyka kina policyjnego 82

Rozdział II. „Zacietrzewiony glina” i kino policyjne lat siedemdziesiątych XX wieku... 130

Filmy z policjantami końca lat sześćdziesiątych XX wieku 130

Kino policyjne w latach siedemdziesiątych XX wieku 141

Brudny Harry 146

Pozostałe filmy z inspektorem Callahanem 202

Francuski łącznik 219

Rozdział III. Policyjne kino akcji lat osiemdziesiątych XX wieku 242

Action blockbuster 243

„Żelazne ciało” 251

Charakterystyka kina akcji 254

Wątek kumplowski 261

Mississippi w ogniu 267

Wątki homoerotyczne 271

Kłopot z męskością 276

Ciężka próba 277

Tango i Cash 279

Wątki homoerotyczne cd 283

Dwurasowe kino policyjne: stereotypy Afroamerykanów, syndrom „dla tatusia”, mit „idyllicznego antymałżeństwa” 285

Stereotypy w przedstawianiu Afroamerykanów 285

W upalną noc 288

Syndrom „dla tatusia” 292

Mit „idyllicznego antymałżeństwa” 294

Męskie ciało w policyjnym kinie akcji 295

Cykl Zabójcza broń 300

Cykl Szklana pułapka 328

Rozdział IV. Kino policyjne w latach dziewięćdziesiątych XX wieku 360

Kino policyjne z seryjnym mordercą 363

Kontekst kulturowy 363

Termin ‘seryjny morderca’ 367

Rozwój historyczny formuły 368

Dusiciel z Bostonu a schemat policyjnego kina z seryjnym mordercą 373

Hybrydyczność formuły 375

Postać profilanta 377

Horror i slasher movie 380

Monstrum 382

Milczenie owiec 384

Łowca 394

Siedem 410

Postać policjantki w kinie lat dziewięćdziesiątych XX wieku 433

Zakończenie 464

Bibliografia 472

Spis ilustracji 488

Indeks filmów 490

Indeks nazwisk 500

Synopsis 508

Od Redakcji 512