"Problemy edukacji integracyjnej dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną"
Identyfikator Librowy: 1173
Spis treści
Wstęp 5
Andrzej Twardowski; Dylematy integracyjnego kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością 9
Aleksandra Maciarz; Dylematy edukacji specjalnej w klasach integracyjnych 28
Teresa Żółkowska; Wybrane koncepcje edukacji integracyjnej 37
Iwona Chrzanowska; Czy szkoła ogólnodostępna jest dostępna? Perspektywy powodzenia działań normalizacyjnych w edukacji uczniów upośledzonych umysłowo 49
Monika Gołubiew, Amadeusz Krause; Szkolnictwo specjalne - krajobraz po reformie 71
Elżbieta M. Minczakiewicz; W poszukiwaniu podstaw integracji 85
Marzenna Zaorska; Wyznaczniki skuteczności edukacji integracyjnej dzieci z zaburzeniami złożonymi 96
Grit Wachtel; Zur aktuellen Diskussion um die Beschulung von Kindern und Jugendlichen mit kognitiven Beeinträchtigungen in der BRD 110
Danuta Kopeć; Osoba z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji 126
Aleksandra Zawiślak; Nauczycielskie opinie o procesie integracji edukacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 137
Małgorzata Karwowska; Problemy edukacji integracyjnej w opinii kadry pedagogicznej 148
Grażyna Kwaśniewska; Integracja - odkrywanie pojęcia 161
Zenon Gajdzica; Szkic do badań nad efektywnością kształcenia integracyjnego 171
Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk; Perspektywy i zagrożenia społecznej integracji osób z niepełnosprawnością 184
Bernadeta Szczupał; Program PACE jako przykład skuteczności edukacji integracyjnej młodzieży z obniżoną sprawnością intelektualną 200
Ewelina Jutrzyna; Prointegracyjna terapia dzieci niepełnosprawnych intelektualnie z rodzin alkoholowych prowadzona poprzez działania twórcze 207
Katarzyna Parys; Problemy integracji szkolnej w badaniach empirycznych - przegląd materiałów pokonferencyjnych 221
Anna Zamkowska; Osoba niepełnosprawna w systemie edukacji na przykładzie Republiki Irlandii 267