"Przestrzenne zróżnicowanie cen usług hotelowych w Polsce"

Identyfikator Librowy: 118913

Spis treści

Wstęp 8

1. Założenia metodologiczne 10

1.1. Problem badawczy 10

1.2. Zakres przedmiotowy, czasowy i przestrzenny badań 11

1.3. Założenia i cele badawcze 13

1.4. Badania nad przestrzennym zróżnicowaniem cen usług hotelowych 17

2. Źródła informacji o usługach hotelowych i ich cenach w Polsce 22

2.1. Dostępność informacji o usługach hotelowych i ich cenach 22

2.2. Metodologia badań nad przestrzennym zróżnicowaniem cen usług hotelowych 23

2.3. Wiarygodność internetowych źródeł informacji o usługach hotelowych i ich cenach 26

3. Przestrzenny rozkład cen usług hotelowych w Polsce 28

3.1. Przestrzenne zróżnicowanie cen usług hotelowych w kontekście sezonowości i struktury jakościowej rynku usług hotelowych 28

3.2. Ocena statystycznej istotności przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych w Polsce 30

4. Przestrzenne zależności między popytem a ceną usług hotelowych w Polsce 44

4.1. Zależność między popytem a cenami usług hotelowych w świetle literatury 44

4.2. Przestrzenne zróżnicowanie popytu na usługi hotelowe a kształtowanie cen usług hotelowych w przestrzeni 51

4.3. Popyt na usługi noclegowe ogółem a przestrzenna zmienność cen usług hotelowych 54

5. Konkurencja w hotelarstwie a zróżnicowanie cen usług hotelowych w Polsce 58

5.1. Oddziaływanie wielkości i struktury konkurencji na ceny hoteli w kontekście literatury 58

5.2. Rozmieszczenie hoteli w Polsce a przestrzenne zróżnicowanie cen usług hotelowych 64

5.3. Struktura jakościowa usług hotelowych i jej wpływ na przestrzenną zmienność cen usług hoteli 68

5.4. Funkcjonowanie sieciowych przedsiębiorstw hotelowych w kontekście przestrzennego zróżnicowania cen ich usług 71

6. Wpływ kosztów działalności na ceny usług hotelowych w Polsce 76

6.1. Oddziaływanie kosztów działalności na ceny usług hotelowych w świetle literatury 76

6.2. Koszty pracy jako czynnik przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych 81

6.3. Koszty kapitału jako determinanta przestrzennej zmienności cen usług hotelowych 84

6.4. Wpływ cen ziemi na przestrzenne zróżnicowanie cen usług hotelowych 86

7. Uwarunkowania prawne przestrzennej zmienności cen usług hotelowych w Polsce 90

7.1. Znaczenie regulacji prawnych dla przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych w kontekście literatury 90

7.2. Podatek od nieruchomości jako determinanta przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych 95

7.3. Oddziaływanie opłat uzdrowiskowej i miejscowej na przestrzenną zmienność cen usług hotelowych 97

8. Uwarunkowania geograficzne przestrzennej zmienności cen usług hotelowych w Polsce 100

8.1. Znaczenie charakteru przestrzeni geograficznej dla przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych w świetle literatury 100

8.2. Atrakcyjność dla turystyki wypoczynkowej jako czynnik przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych 102

8.3. Atrakcyjność dla turystyki miejskiej jako determinanta przestrzennej zmienności cen usług hotelowych 105

9. Model przestrzennego zróżnicowania cen usług hotelowych w Polsce 108

Podsumowanie 122

Bibliografia 124

Spis tabel i rysunków 130