"Usługi 2014. Branżowe i menedżerskie aspekty rozwoju usług. PN 355"

Identyfikator Librowy: 138320

Spis treści

Wstęp 10

Część 1. Usługi publiczne i społeczne 12

Barbara Kożuch, Antoni Kożuch: Responsywność w zarządzaniu usługami publicznymi 14

Barbara Iwankiewicz-Rak: Organizacje pozarządowe w Polsce – działalność usługowa na rzecz społeczeństwa 24

Anita Marta Tkocz: Usługi świadczone na rzecz społeczeństwa w ramach marketingu wspólnej sprawy (cause marketing) 35

Katarzyna Peter-Bombik, Agnieszka Szczudlińska-Kanoś: Aktywizacja osób starszych na rynku pracy w programach ugrupowań politycznych 45

Część 2. Branżowy kontekst rozwoju usług w Polsce 56

Wioleta Sobczak, Dawid Olewnicki, Lilianna Jabłońska: Sektor usług dla rolnictwa i ogrodnictwa – kierunki rozwoju 58

Jerzy Paczocha: Rozwój usług telekomunikacyjnych w aspekcie rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej i technologii 68

Arkadiusz Kawa: Elektroniczna giełda transportowa jako podmiot sektora usług logistycznych 80

Dawid Olewnicki, Mikołaj Śnieć, Krzysztof Chudecki: Zmiany na rynku firm usługowych zagospodarowania terenów zieleni w kontekście wzrostu zamożności i rosnącego zainteresowania roślinami ozdobnymi w Polsce 89

Urszula Bąkowska-Morawska: Marka „Karkonosze” jako czynnik tworzenia turystycznego łańcucha dostaw w regionie 100

Jacek Mierzwiński: Sponsoring w usługach sportu jako czynnik rozwoju i promocji 111

Część 3. Jakość i satysfakcja w usługach 118

Agnieszka Smalec: Rola komunikacji w zarządzaniu satysfakcją klienta-obywatela 120

Monika Dobska: Empowerment usługobiorców jako uprawomocnienie dowartościowania się pacjentów 130

Janusz Figura: Źródła informacji o jakości usług w procesach konkurencji na rynku logistycznym 141

Rafał Maćkowiak: Identyfikacja jakości świadczenia usług w gospodarce turystycznej na terenie miasta Szczecin metodą Mystery Shopping 153

Agnieszka Rak, Ludmila Szulgina: Marketing sportowy w kreowaniu wizerunku marki 163

Anna Tokarz-Kocik: Organizacja procesu motywowania w przedsiębiorstwach hotelarskich – wymiar funkcjonalny i podmiotowy 178

Część 4. Nowe technologie informacyjne w usługach 188

Anna Stolarczyk: Wpływ usług ICT na rozwój tradycyjnych usług pocztowych na krajowym rynku w latach 2006–2012 – komplementarność czy substytucja? 190

Agnieszka Dejnaka: Social Media Care jako nowy trend w obsłudze klienta 198

Bogdan Gregor, Beata Gotwald: Usługi medyczne i ich komunikowanie w Internecie, czyli kreowanie popytu na rynku B2C 208

Grażyna Rosa, Izabela Ostrowska: Określenie perspektyw rozwoju usług w Internecie na podstawie analizy zachowań segmentu młodych dorosłych 219

Joanna Nogieć: Opinie dotyczące wykorzystania kodów dwuwymiarowych do informowania o wybranych usługach 229

Beata Tarczydło: Strategia komunikacji marketingowej 360 stopni w kreowaniu wizerunku marki usługi. Studium przypadku 239

Część 5. Innowacje w zarządzaniu usługami 252

Małgorzata Kurleto: Determinanty i siły napędowe nowoczesnych strategii zarządzania destynacją turystyczną 254

Mateusz Lewandowski: Innowacje w usługach instytucji kultury 265

Mirosława Pluta-Olearnik: Internacjonalizacja usług kształcenia na poziomie wyższym – stan i oczekiwania 280

Barbara Mróz-Gorgoń: Znaczenie designu w kreowaniu wizerunku usługi 290

Katarzyna Żugar-Glapiak: Outsourcing jako kierunek zarządzania procesami funkcji personalnej w organizacji 300

Małgorzata Okręglicka: Leasing jako usługa finansowa na rynku nieruchomości w Polsce 309