"Biografie edukacyjne"

Identyfikator Librowy: 142311

Spis treści

Wstęp 7

Elżbieta Dubas – „Ja przez całe życie nie przeczytałem książki...” Nietypowa biografia edukacyjna – uczenie się „poza” książką 11

Kamila Lasocińska – Autobiografia jako autokreacja. Twórcze aspekty procesu myślenia autobiograficznego w edukacji dorosłych 33

Paulina Wawer – Tożsamość i uczenie się biograficzne w wikiświecie 47

Dorota Nawrat – Sylwetka innowacyjnego menedżera w oparciu o biografie edukacyjne menedżerów 59

Beata Kunat – „Całożyciowe uczenie się” pedagogów-artystów na tle ich autobiografii zawodowych 99

Magdalena Wnuk-Olenicz – Aktywność edukacyjna uczestników UTW jako kompensacja i/lub kontynuacja rozwoju na przykładzie wybranych biografii edukacyjnych 111

Dorota Sieroń-Galusek – Świadectwo, wyznanie, wyzwanie – dla pedagogii? O doświadczeniach formacyjnych Jerzego Stempowskiego, Józefa Czapskiego i Czesława Miłosza 123

Agnieszka Teresa Tys – Aktualność mechanizmów dochodzenia do władzy na przykładzie biografii Juliusza Cezara 131

Krzysztof Kamiński – Nietraumatyczne a smutne okoliczności śmierci w kontekście intelektualnej biografii Stefana Swieżawskiego 145

Magdalena Hasiuk – Opowieść o dawnym życiu – „Zły” Dariusza Jeża i Grzegorza Kondrasiuka w reżyserii Łukasza Witt-Michałowskiego 161

Kamila Lasocińska – Kryzys połowy życia – zdobywanie kompetencji autokreacyjnej i dążenie do mądrości 169

Emila Mazurek – Edukacyjny wymiar cierpienia w biografii 183

Urszula Tabor – Cierpienie i strata w narracjach autobiograficznych 191

Anna Gutowska – Biografia edukacyjna i jej osobliwości – studium jednego przypadku 205

Joanna Żeromska-Charlińska – Potencjalna gotowość do spotkania w kontekście opieki i pomocy chorym w stanie terminalnym 215

Olga Czerniawska – Śmierć w badaniach biograficznych 233