"Tablit. Innowacyjny program wychowania przedszkolnego"
Identyfikator Librowy: 147578
Spis treści
Wstęp 8
Założenia programu wychowania przedszkolnego Tablit 12
Konstruktywistyczne podejście do wiedzy i uczenia się 12
Narzędzia kulturowe w teorii uczenia się Lwa S. Wygotskiego 14
Wczesna akwizycja języka obcego 16
Tablit – tworzenie środowiska sprzyjającego uczeniu się 20
Szczegółowe cele kształcenia i wychowania 21
Treści edukacyjne 25
Lista wybranych publikacji wspomagających pracę nauczyciela 64
Metoda projektów 67
Zalety metody projektów 69
Struktura projektu 70
Metoda Questioning the Author (QtA) 75
Pochodzenie metody QtA 75
Specyfika metody QtA 75
Elementy wyróżniające metodę QtA 76
Metoda QtA w praktyce 77
Metoda QtA w programie Tablit 82
Trudności podczas stosowania metody QtA 84
Moduł językowy w programie Tablit 86
Struktura modułu językowego 86
Słowniki 87
Gry 88
Podsumowanie 90
Budowa zajęć 91
Tydzień 1 91
Tydzień 2 92
Scenariusze projektów 93
Tydzień 3 93
Tydzień 4 93
Najczęściej pojawiające się wątpliwości nauczycieli (FAQ) 95
Skrócony instruktaż wykorzystania platformy edukacyjnej Tablit 105
Adres platformy 106
Strona główna 106
Wybór poziomu wiekowego dziecka 106
Wybór tematyki zajęć 107
Mapa projektu 108
Ekran piosenki 109
Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole 110
Wprowadzenie 110
Od spontanicznego do reaktywnego sposobu przeżywania 111
Struktura funkcji intelektualnych 114
Dynamika form działalności dziecka w wieku przedszkolnym: od zabawy „na serio” do gry z regułami 119
Dynamika form uczenia się dziecka w wieku przedszkolnym: od uczenia się spontanicznego do reaktywnego 127
Orientacyjna Skala Rozwoju 130
Wprowadzenie 130
Operacjonalizacja spontanicznego i reaktywnego sposobu funkcjonowania 132
Konstrukcja pozycji Orientacyjnej Skali Rozwoju 133
Sposób badania przy użyciu Orientacyjnej Skali Rozwoju 134
Sposób interpretacji i wykorzystania wyników 134
Zakończenie 136
Aneks. Arkusz Orientacyjnej Skali Rozwoju 138
Orientacyjna Skala Rozwoju 138
Zabawa 138
Uczenie się 140
Struktura funkcji intelektualnych 141
Bibliografia 143