"Przegląd Socjologiczny t. 64 z. 4/2015"

Identyfikator Librowy: 154428

Spis treści

Od redakcji 7

ArtykułyArticlesGrażyna WoronieckaRecenzje naukowe jako materiał badawczy 9

Academic Reviews as Research Material.Katarzyna Grzeszkiewicz-Radulska, Aneta KrzewińskaO tym, jak napisać biografię naukową (łódzka szkoła metodologiczna) 27

How to Write a Scientific Biography (The Lodz Methodological School.Krzysztof Tomanek, Grzegorz BrydaOdkrywanie postaw dydaktyków zawartych w komentarzach studenckich.Analiza treści z zastosowaniem słownika klasyfikacyjnego 51

Exploring Attitudes of Educators Based on Students Comments.Content Analysis Using a Classification Dictionary.Katarzyna SzkaradnikW „mechanizmach swoich czasów”. O napięciach między perspektywą prywatną a ideologiczną w tekstach Jana Szczepańskiego, Jana Wantułyi Józefa Pilcha 83

“The Mechanisms of Their Times” – the Tensions Between Private and Ideological Perspectives in the Works of Jan Szczepański, Jan Wantuła and Józef Pilch.Krzysztof RosaListy pożegnalne niedoszłych samobójców. Analiza treści 103

Suicide Notes Left by Persons Attempting Suicide. A Content Analysis.RECENZJEREVIEWSMario Callegaro, Katia Lozar Manfreda, Vasja Vehovar, Web Survey Methodology,London: Sage Publications, 2015 – rec. Wojciech Jabłoński 129

Robert K. Yin, Studium przypadku w badaniach naukowych. Projektowanie i metody, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015,tłum. Joanna Gilewicz – rec. Katarzyna Księżopolska 134

Kaja Kaźmierska, Katarzyna Waniek, Agata Zysiak, Opowiedzieć uniwersytet. Łódź akademicka w biografiach wpisanych w losy Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015 – rec. Joanna Wawrzyniak) 141

KRONIKACHronicleSprawozdanie z obchodów 70-lecia socjologii łódzkiej – Renata Dopierała 145

„Zajmować się nauką w sposób wolny”. Z dr. Arturem Szczepańskim rozmawia Katarzyna Szkaradnik 153