"Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej"

Identyfikator Librowy: 157833

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Wstęp 5

Kim jest dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej 7

Określenie definicji 8

Etiologia zespołu hiperkinetycznego 9

Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 12

Wpływ ADHD na funkcjonowanie dziecka 15

Występowanie objawów ADHD w zależności od wieku 24

Formy terapii dzieci z ADHD 27

Założenia i cele programu 37

Cele zajęć grupowych 37

Cele zajęć indywidualnych 39

Struktura zajęć 40

Ewaluacja skuteczności terapii opartej na programie profilaktyczno-terapeutycznym dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej 45

Podstawowe założenia metodologiczne 45

Wyniki badań 50

Wpływ czynnika eksperymentalnego na wybrane elementy funkcjonowania poznawczego dzieci z ADHD 52

Wpływ eksperymentu na funkcjonowanie psychospołeczne dzieci z ADHD 55

Motywacja do nauki szkolnej dzieci z ADHD 63

Podsumowanie i wnioski z badań 66

Propozycja zajęć grupowych 71

Zajęcia I 71

Zajęcia II 74

Zajęcia III 77

Zajęcia IV 79

Zajęcia V 81

Zajęcia VI 83

Zajęcia VII 85

Zajęcia VIII 87

Zajęcia IX 89

Zajęcia X 91

Zajęcia XI 94

Zajęcia XII 96

Zajęcia XIII 98

Zajęcia XIV 100

Zajęcia XV 102

Propozycja zajęć indywidualnych 104

Zajęcia I 104

Zajęcia II 109

Zajęcia III 115

Zajęcia IV 119

Zajęcia V 123

Zajęcia VI 127

Zajęcia VII 132

Zajęcia VIII 136

Zakończenie 139

Bibliografia 140

Aneks 144

Kryteria DSM-IV 144

A 144

B 145

C 146

D 146

E 146

Kryteria ICD-10 147

G1. Brak uwagi 147

G2. Nadmierna aktywność 148

G3. Impulsywność 148

G4. 148

G5. Całościowość 149

G6. 149

G7. 149

Materiały dla dziecka 150

Zajęcia I 150

Zajęcia II 152

Zajęcia III 154

Zajęcia IV 156

Zajęcia V 158

Zajęcia VI 160

Zajęcia VII 162

Zajęcia VIII 164

Strona redakcyjna 166