"Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej"
Identyfikator Librowy: 157833
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Wstęp 5
Kim jest dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej 7
Określenie definicji 8
Etiologia zespołu hiperkinetycznego 9
Symptomy zespołu nadpobudliwości psychoruchowej 12
Wpływ ADHD na funkcjonowanie dziecka 15
Występowanie objawów ADHD w zależności od wieku 24
Formy terapii dzieci z ADHD 27
Założenia i cele programu 37
Cele zajęć grupowych 37
Cele zajęć indywidualnych 39
Struktura zajęć 40
Ewaluacja skuteczności terapii opartej na programie profilaktyczno-terapeutycznym dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej 45
Podstawowe założenia metodologiczne 45
Wyniki badań 50
Wpływ czynnika eksperymentalnego na wybrane elementy funkcjonowania poznawczego dzieci z ADHD 52
Wpływ eksperymentu na funkcjonowanie psychospołeczne dzieci z ADHD 55
Motywacja do nauki szkolnej dzieci z ADHD 63
Podsumowanie i wnioski z badań 66
Propozycja zajęć grupowych 71
Zajęcia I 71
Zajęcia II 74
Zajęcia III 77
Zajęcia IV 79
Zajęcia V 81
Zajęcia VI 83
Zajęcia VII 85
Zajęcia VIII 87
Zajęcia IX 89
Zajęcia X 91
Zajęcia XI 94
Zajęcia XII 96
Zajęcia XIII 98
Zajęcia XIV 100
Zajęcia XV 102
Propozycja zajęć indywidualnych 104
Zajęcia I 104
Zajęcia II 109
Zajęcia III 115
Zajęcia IV 119
Zajęcia V 123
Zajęcia VI 127
Zajęcia VII 132
Zajęcia VIII 136
Zakończenie 139
Bibliografia 140
Aneks 144
Kryteria DSM-IV 144
A 144
B 145
C 146
D 146
E 146
Kryteria ICD-10 147
G1. Brak uwagi 147
G2. Nadmierna aktywność 148
G3. Impulsywność 148
G4. 148
G5. Całościowość 149
G6. 149
G7. 149
Materiały dla dziecka 150
Zajęcia I 150
Zajęcia II 152
Zajęcia III 154
Zajęcia IV 156
Zajęcia V 158
Zajęcia VI 160
Zajęcia VII 162
Zajęcia VIII 164
Strona redakcyjna 166