"Media i dziennikarstwo w XX wieku. Studia i szkice"
Identyfikator Librowy: 158816
Spis treści
Wstęp 7
Historia prasy, historia w prasie Judyta Ewa PerczakPolska prasa ezoteryczna w dwudziestoleciu międzywojennym 11
„Po prostu” i „Wiadomości Kulturalne” – dwie nieudane próby reaktywacji pisma społeczno-kulturalnego po 1989 roku 25
Jacek Wojsław„Głos Wybrzeża” lokalnym narzędziem partyjnej propagandy w okresie sierpniowego przełomu (1980) 37
Artur Trudzik Rekonstrukcja historii – prasa muzyczna jako pomijany segment prasy wydawanej oficjalnie w stanie wojennym 57
Justyna KubikRynek prasowy ziemi strzeleckiej w XX wieku 79
Anna MlekodajO rozwoju i funkcji prasy regionalnej w XX wieku – na przykładzie Podhala 91
Determinanty rozwoju radia w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym 105
Agnieszka BarczykZłote czasy łódzkiej telewizji – ŁOT w latach 1956–1986 127
Halina Klepacz, Edyta Nowak-JamrózNowe media – krótka historia Internetu i próby jego prawnej regulacji 147
Halina Klepacz, Anita UsielskaFacebook jako konsekwencja ewolucji w komunikacji społecznej 161
Media w otoczeniu prawnym i politycznym Agnieszka Grzesiok-HoroszUstawodawstwo prasowe w Polsce w XX wieku 175
Prasa i radio w działalności Policji Państwowej w latach 1919–1939 189
(próba charakterystyki i oceny) 203
Język, gatunki i funkcje komunikacji społecznej Małgorzata KitaWiek XX: doba medialna w rozwoju polszczyzny 221
Karolina KarbownikInternet jako nowy determinant komunikacji między mediami a odbiorcami mediów 235
Agnieszka Miernik, Anna WileczekOd oświecenia do „uwodzenia”… Ewolucja strategii perswazyjnych w czasopismach dla najmłodszych w ostatnim dwudziestoleciu XX wieku 247
Małgorzata PosyłekStrength of propaganda and manipulation – role of media in development of Hitler’s myth 261
Wiesław Sonczyk Zmiana relacji między państwem a systemem medialnym po roku 1990