"Media i dziennikarstwo w XX wieku. Studia i szkice"

Identyfikator Librowy: 158816

Spis treści

Wstęp 7

Historia prasy, historia w prasie Judyta Ewa PerczakPolska prasa ezoteryczna w dwudziestoleciu międzywojennym 11

„Po prostu” i „Wiadomości Kulturalne” – dwie nieudane próby reaktywacji pisma społeczno-kulturalnego po 1989 roku 25

Jacek Wojsław„Głos Wybrzeża” lokalnym narzędziem partyjnej propagandy w okresie sierpniowego przełomu (1980) 37

Artur Trudzik Rekonstrukcja historii – prasa muzyczna jako pomijany segment prasy wydawanej oficjalnie w stanie wojennym 57

Justyna KubikRynek prasowy ziemi strzeleckiej w XX wieku 79

Anna MlekodajO rozwoju i funkcji prasy regionalnej w XX wieku – na przykładzie Podhala 91

Determinanty rozwoju radia w Polsce w dwudziestoleciu międzywojennym 105

Agnieszka BarczykZłote czasy łódzkiej telewizji – ŁOT w latach 1956–1986 127

Halina Klepacz, Edyta Nowak-JamrózNowe media – krótka historia Internetu i próby jego prawnej regulacji 147

Halina Klepacz, Anita UsielskaFacebook jako konsekwencja ewolucji w komunikacji społecznej 161

Media w otoczeniu prawnym i politycznym Agnieszka Grzesiok-HoroszUstawodawstwo prasowe w Polsce w XX wieku 175

Prasa i radio w działalności Policji Państwowej w latach 1919–1939 189

(próba charakterystyki i oceny) 203

Język, gatunki i funkcje komunikacji społecznej Małgorzata KitaWiek XX: doba medialna w rozwoju polszczyzny 221

Karolina KarbownikInternet jako nowy determinant komunikacji między mediami a odbiorcami mediów 235

Agnieszka Miernik, Anna WileczekOd oświecenia do „uwodzenia”… Ewolucja strategii perswazyjnych w czasopismach dla najmłodszych w ostatnim dwudziestoleciu XX wieku 247

Małgorzata PosyłekStrength of propaganda and manipulation – role of media in development of Hitler’s myth 261

Wiesław Sonczyk Zmiana relacji między państwem a systemem medialnym po roku 1990