"Dźwięki mowy"
Identyfikator Librowy: 1629
Spis treści
Wstęp 4
Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania 8
Pojęcie świadomości fonologicznej 8
Świadomość fonologiczna w opanowaniu umiejętności czytania i pisania 9
Świadomość fonemowa a trudności w nauce czytania i pisania 10
Diagnoza świadomości fonologicznej 11
Poziomy świadomości fonologicznej 11
Kształtowanie świadomości fonologicznej 12
Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania 13
Dekodowanie jako umiejętność 15
Uczenie się umiejętności dekodowania 16
Literatura 17
Wnioski 17
Część I. Zabawy z rymami 20
Wprowadzenie w świat dźwięków mowy 21
Literatura dziecięca 21
Rymy 23
Rozpoznawanie rymów 24
Tworzenie rymów 45
Zabawy z rymami 61
Część II. Głoski zaczynające i kończące słowa 72
Głoski zaczynające i kończące słowa 73
Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa 75
Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską 108
Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa 123
Część III. Głoska a litera 131
Analiza i synteza sylabowa 132
Analiza i synteza sylabowa i fonemowa 132
Wyszukiwanie znaczących części słowa 148
Łączenie sylab w słowa 160
Analiza i synteza fonemowa 176
Dzielenie słów na głoski 177
Wyszukiwanie słowa w słowie 193
Głoska a litera 217
Literatura 225