"Dźwięki mowy"

Identyfikator Librowy: 1629

Spis treści

Wstęp 4

Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania 8

Pojęcie świadomości fonologicznej 8

Świadomość fonologiczna w opanowaniu umiejętności czytania i pisania 9

Świadomość fonemowa a trudności w nauce czytania i pisania 10

Diagnoza świadomości fonologicznej 11

Poziomy świadomości fonologicznej 11

Kształtowanie świadomości fonologicznej 12

Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania 13

Dekodowanie jako umiejętność 15

Uczenie się umiejętności dekodowania 16

Literatura 17

Wnioski 17

Część I. Zabawy z rymami 20

Wprowadzenie w świat dźwięków mowy 21

Literatura dziecięca 21

Rymy 23

Rozpoznawanie rymów 24

Tworzenie rymów 45

Zabawy z rymami 61

Część II. Głoski zaczynające i kończące słowa 72

Głoski zaczynające i kończące słowa 73

Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa 75

Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską 108

Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa 123

Część III. Głoska a litera 131

Analiza i synteza sylabowa 132

Analiza i synteza sylabowa i fonemowa 132

Wyszukiwanie znaczących części słowa 148

Łączenie sylab w słowa 160

Analiza i synteza fonemowa 176

Dzielenie słów na głoski 177

Wyszukiwanie słowa w słowie 193

Głoska a litera 217

Literatura 225