"Postpedagogika"

Identyfikator Librowy: 1638

Spis treści

Słowo wstępne 7

Wprowadzenie 9

I. Zagadnienia teoretyczne 13

1. Nadejście nowej ery 13

2. Początki filozofi i Amication 14

3. Amication - pogląd na świat i jego interpretacja 15

4. Podstawy amikatywnej koncepcji życia 17

5. Pytania o Amication 20

6. Uwolnienie dorosłego 21

7. Zaproszenie do miłości własnej 22

8. Czy dzieci rzeczywiście muszą być wychowywane? 23

9. Obraz człowieka w kontekście równowartościowości 24

10. Ludzka strona samoodpowiedzialności 25

11. Samoodpowiedzialność od samego początku 26

12. Różnice psychologiczne 27

13. Samoodpowiedzialność i kompetencja 28

14. Odzyskanie mocy psychospołecznej 29

15. Żądanie a zaproszenie 29

16. Miłość i odpowiedzialność 30

17. Społeczny charakter człowieka 30

18. Pedagogiczny obraz człowieka 31

19. Utrata samoodpowiedzialności 32

20. Agresja psychiczna w wychowaniu 33

21. Amication i automatyzm pedagogiczny 34

22. Amication i myślący inaczej 35

II. W stronę praktyki i przeżywania 36

23. Realizm amikatywny 36

24. Różnica leży w świecie uczuć 37

25. Odzyskanie miłości własnej 38

26. Przezwyciężenie błędów 41

27. Opaczne rozumienie koncepcji Amication 42

28. Koncentracja na obcowaniu z człowiekiem 43

29. Pytania (bez) odpowiedzi 44

30. Amication i szczęście 46

31. Partnerstwo amikatywne 47

32. Nie czujmy się odpowiedzialni za dzieci 49

33. Konflikt: wymiar psychiczny 51

34. Konflikt: upór, władza i empatia 52

35. Przykład konfliktu: telewizja 54

36. Przykład konfliktu: ślizgawka 55

37. Oddziaływanie pozytywne 56

38. Środowisko pedagogiczne 58

39. Dzieci i granice 59

40. Granice dzieci 60

41. Kiedy ono jest niedbałe 62

42. Kiedy mam tego dość 64

43. Co robić, kiedy dzieci się kłócą? 65

44. Przyjazna neutralność wobec kłótni między dziećmi 66

45. Czerwona kartka 68

46. Kim jest teraz to dziecko? 71

47. Liza 73

48. Charlotte 74

49. Melanie 75

50. Jezioro Bagger 77

III. Szkoła 80

51. O szkole i prawach człowieka 80

52. Wolność duchowa dziecka 84

53. Impulsy dla szkoły przyszłości 86

54. W obliczu cierpienia dzieci w szkole 89

55. Schoolwatch 94

56. Rzeczywista władza rodziców 98

57. Nauczyciel: rzeczywistość i wizja 102

IV. Płaszczyzna emocjonalna 108

58. Spotkanie z samym sobą 108

59. O moralizatorskiej emancypacji 109

60. Miłość bliźniego 110

61. Uczucia z dzieciństwa 111

62. Odczucie równowartościowości 112

63. Kocham siebie takim, jakim jestem 114

64. Co oznacza samoodpowiedzialność? 116

65. O przyjaznym obcowaniu z powinnością 118

66. Terroryzm z 12 września 120

67. Szkoła: przeszłość 123

68. Szkoła: przyszłość 124

69. Szkoła: teraźniejszość 126

70. Szkoła: ponieważ nie wiedzą, co czynią 129

71. Szkoła: 29 stycznia 2014 roku, godzina 10.03 130

72. Twoje cierpienie 131

73. Wieczne szczęście 132

74. Przemiana 133

75. Żądania 134

76. Skrzynia skarbów 134

77. List Toniego do kota 135

78. Przekraczanie 137

79. Aforyzmy figuratywne: Ja 139

80. Aforyzmy figuratywne: Ty 141

81. Aforyzmy figuratywne: Dzieci 143

V. O politycznej emancypacji dziecka 146

82. Nowe prawa 146

Niemiecki Manifest Dziecięcy 146

83. Niemiecki Manifest Dziecięcy 149

84. List otwarty 153

85. Początek 156

86. Rozwinięta argumentacja 158

87. Podstawowe stanowisko 159

Prawo wyborcze dla dzieci 159

88. Rozwój 160

89. Sytuacja 161

90. Wyzwanie 164

91. Zastrzeżenia 164

92. Przemyślenia 165

93. Uzasadnienie 169

94. Obowiązki 170

95. Wybieralność 170

96. Zaangażowanie 171

VI. Wokół grupy wsparcia 174

97. Grupa wsparcia 174

98. Instytuty - seminaria 175

99. Członek grupy wsparcia 176

100. GRAL 178

VII. Literatura amikatywna Hubertusa von Schoenebecka 179

Dzieci 179

Miłość własna 181

Tematyka ogólna 182