"Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmian społeczno-kulturowych"

Identyfikator Librowy: 169713

Spis treści

– Introduction 9

Wprowadzenie 9

Grażyna Poraj, Podmiotowe determinanty funkcjonowania w zawodzie nauczyciela 17

– Personal Determinants of Functioning in the Teaching Profession 28

Anna Tyl, Status zawodowy nauczyciela 29

– Professional status of a teacher 37

Monika Wiśniewska-Kin, Nauczyciel wczesnej edukacji między rutyną a gotowością do zmian 39

– Teacher early childhood education between the routine and the readiness to change 51

Elżbieta Płóciennik, Współczesne wyzwanie dla nauczycieli – rozwijanie mądrości na poziomie wczesnej edukacji 53

– Today’s challenge for teachers to develop wisdom on the level of early childhood education 61

Beata Cieśleńska, Nauczyciel współcześnie kreatywny 63

– A modern creative teacher 69

Ewa Żmijewska, Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej kreatorem dialogu międzykulturowego 71

– Teacher early childhood education wizard intercultural dialogue 80

Aleksandra Feliniak, Społeczne oczekiwania wobec nauczyciela przedszkola – komunikat z badań 81

– Social expectations towards a kindergarten’s teacher – statement of research 89

Katarzyna Nadachewicz, Oczekiwania rodziców oraz uczniów klas III szkoły podstawowej w stosunku do nauczyciela 91

– Expectations of parents and students in grades III school in relation to the teacher 98

Kamil Wnuk, „Wiedźma Ple-Ple” jako nauczyciel. Masz zamiar straszyć w edukacji artystycznej? 99

– „Witch Ple-Ple” as a teacher. You’re going to scare you in art education? 107

Irena Szewczyk-Kowalewska, Michał Kowalewski, Edukacja teatralna w pracy nauczyciela – potrzeba i sens 109

– The reflection on theater education – the need and the meaning 118

Marta Kwella, Nauczyciel w pedagogice planu daltońskiego 119

– Teacher in Dalton plan 127

Agnieszka Głowala, Udział nauczyciela wczesnoszkolnego w tworzeniu uczniom warunków do wolności 129

– Participation of a primary teacher in creation of conditions to freedom for students 139

Małgorzata Sławińska, Dobry nauczyciel w rozumieniu studentów pedagogiki. Rekonstrukcja fenomenograficzna 141

– A good teacher in the understanding of students of pedagogy. A phenomenographic reconstruction 150

Alicja Mironiuk-Netreba, Oblicza doskonalenia zawodowego nauczycieli edukacji przedszkolnej 151

– Types of further qualification of the kindergarten teachers 159

Olga Zamecka-Zalas, Nauczyciel wczesnej edukacji w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych. Start zawodowy – kreowanie własnego wizerunku przez nauczyciela 161

– Teacher early childhood education in the conditions of social change and educational. Start a professional-creating your own image by the teacher 169

Michalina Kasprzak, Wychowawca świetlicowy, pedagog cienia? 171

– Tutor in Common Room – pedagogue in the shadow? 180

Noty o autorach 181