"Metody badań marketingowych modelowanie, technologia, wizualizacja"

Identyfikator Librowy: 170442

Spis treści

Wstęp 10

Wspomnienie o Profesorze Mynarskim. Warsztaty metodologiczne im. Profesora Stefana Mynarskiego 12

1.1. Wprowadzenie 16

1. Kierunki rozwoju baz danych w odpowiedzi na wyzwania w zarządzaniu marketingowym na współczesnym rynku 16

1.2. Ewolucja systemów baz danych 17

1.3. Zarządzanie bazami danych w aspekcie rozwoju koncepcji marketingu i przemian w konsumpcji 20

1.4. Zarządzanie bazami danych a synoptyczne i inkrementalne podejście do planowania 24

1.5. Bazy danych w pętlach uczenia się 26

1.6. Podsumowanie 27

Literatura 27

2.1. Wprowadzenie 29

2. Wielkie zbiory danych w badaniach marketingowych 29

2.2. Istota WZD i rozwój analityki28 31

2.3. Praktyczne problemy stosowania analityki biznesowej 31

2.4. Powstanie koncepcji analityki marketingowej i jej rozwój 33

2.5. Etyczne aspekty korzystania z wielkich zbiorów danych 36

2.6. Podsumowanie 37

Literatura 37

3.1. Wprowadzenie 39

3. Eksploracyjne podejścia w budowie modeli strukturalnych 39

3.2. Metody poszukiwania specyfikacji 41

3.3. Poszukiwanie specyfikacji – ilustracja empiryczna 44

3.4. Podsumowanie 52

Literatura 52

4.1. Wprowadzenie 53

4. Wpływ opcji losowego lasu na jakość modeli predykcyjnych w analitycznym CRM 53

4.2. Cechy losowego lasu (random forests) 57

4.3. Charakterystyka zbiorów obserwacji 60

4.4. Metody oceny modeli predykcyjnych 61

4.5. Jakość modeli losowego lasu 65

4.6. Podsumowanie 73

Literatura 73

5.1. Wprowadzenie 75

5.1.1. Skale pomiarowe 75

5. Metody wizualizacji danych ze skal słabych na przykładzie badania postrzegania przez pokolenie Y relacji między życiem prywatnym a pracą 75

5.1.2. Zmienne mierzone na skalach nominalnej i porządkowej 76

5.1.3. Wizualizacja zmiennych niemetrycznych na podstawie tablicy kontyngencji 77

5.2. Pokolenie Y – krótka charakterystyka 80

5.3. Analiza relacji między życiem prywatnym a pracą pokolenia Y 81

5.3.1. Klasyczne formy spędzania wolnego czasu 83

5.3.2. Nowoczesne formy spędzania wolnego czasu 95

5.3.3. Równowaga między życiem prywatnym a pracą 101

5.3.4. Inne sposoby spędzania wolnego czasu 104

5.3.5. Wolny czas Polaków 106

5.4. Podsumowanie 107

Literatura 109

6.1. Wprowadzenie 111

6. Identyfikacja relacji w zbiorze danych z wykorzystaniem wybranych metod wizualizacji 111

6.2. Istota i znaczenie wizualizacji danych 113

6.3. Łączne ujęcie relacji zmiennych i obiektów za pomocą biplotów 115

6.4. Niestandardowe techniki wizualizacji danych niemetrycznych 122

6.5. Wizualizacje otrzymywane w wyniku zastosowania analizy gradacyjnej 129

6.6. Podsumowanie 131

Literatura 132

7.1. Wprowadzenie 134

7. Predykcja zachowań konsumentów na rynku żywności modyfikowanej z wykorzystaniem regresji logistycznej 134

7.2. Specyfika żywności modyfikowanej 136

7.3. Założenia badawcze i przyjęte metody analizy 138

7.4. Predykcja zachowań na rynku żywności zawierającej substancje dodatkowe 142

7.4.1. Postawa respondentów wobec żywności z dodatkami 142

7.4.2. Wyniki predykcji zachowań na rynku żywności zawierającej substancje dodatkowe z zastosowaniem regresji logistycznej 145

7.5. Predykcja zachowań na rynku żywności modyfikowanej genetycznie 148

7.5.1. Postawa respondentów wobec żywności modyfikowanej genetycznie 148

7.5.2. Wyniki predykcji zachowań na rynku żywności modyfikowanej genetycznie z zastosowaniem regresji logistycznej 151

7.6. Podsumowanie 155

Literatura 156

8.1. Wprowadzenie 159

8. Wybrane metody ilościowe w ocenie dostawców usług logistycznych 159

8.2. Cel i metoda badań 160

8.3. Przykład zastosowania metod AHP oraz TOPSIS w optymalizacji procesów decyzyjnych związanych z wyborem dostawców 163

8.4. Podsumowanie 167

Literatura 167

9.1. Wprowadzenie 169

9. Praktyczne implikacje długości skali pomiarowej w segmentacji rynku bazującej na analizie skupień 169

9.2. Założenia badawcze 170

9.3. Długość skali a klasyfikacja hierarchiczna 172

9.4. Długość skali a metoda k-średnich 174

9.5. Podsumowanie 178

Literatura 179

Spis rysunków 180

Spis tabel 182