"Język polski. Wykłady z metodyki"

Identyfikator Librowy: 173247

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Podziękowania 5

Sugestie co do sposobu lektury 7

Wprowadzenie 10

Pojęcie metodyki 11

Model edukacji szkolnej 31

Podstawa programowa 59

Role i relacje w „teatrze życia szkolnego” 74

Z perspektywy antropologiczno-kulturowej 112

Koncepcja przedmiotu 113

Program – podręczniki – plany pracy 139

Przez pryzmat języka 158

„Zachować i rozwijać to, co naturalne” 159

Rozbroić edukacyjne mity… 188

Konstruować pojęcia… 207

Zderzać różne sposoby mówienia o tym samym, konfrontować różne stanowiska, sytuować rozważania w różnych kontekstach 228

Praktyka czytania świata 253

O co chodzi z tym czytaniem… 254

Kwestia znaczeń… 283

W kulturowym kontekście… 302

Pytania o wartości 325

Pytania o tożsamość 347

Krytyczny dystans 367

Pytania o demokrację 384

Pytania o wolność 404

Nie samą literaturą żyje człowiek… nawet „na polskim” 419

Walka o pamięć… 433

Pisanie 452

Projektowanie zajęć 486

Wzory i antywzory lekcyjnych działań 487

Kwestia metod: rozmowy nie zastąpi nic 519

Z myślą o rezultatach 531

„Rozliczenia” i oceny 532

Summary 542

Bibliografia 544

Strona redakcyjna 565