"Miejski transport zbiorowy. Kształtowanie wartości usług dla pasażera w świetle wyzwań nowej kultury mobilności"

Identyfikator Librowy: 184906

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1 10

Wartość usługi transportowej w teorii ekonomii 10

1.1. Wartość usługi jako kategoria ekonomiczna – systematyka pojęć 10

1.2. Tworzenie wartości usługi 21

1.3. Zakres konkurowania wartością usługi w miejskim transporcie zbiorowym 29

Czynniki determinujące wartość usługi miejskiego transportu zbiorowego 35

Rozdział 2 35

2.1. Jakość usług transportu zbiorowego 35

2.2. Ceny usług transportu zbiorowego 42

2.3. Konkurencja 48

2.4. Substytucja usługi 51

2.5. Marka, reputacja i wizerunek usługodawców 54

Rozdział 3 58

Współczesne wzorce ruchliwości komunikacyjnej 58

3.1. Istota i determinanty mobilności osób 58

3.2. Zachowania komunikacyjne współczesnego społeczeństwa 63

4.3. Postęp we wdrażaniu koncepcji nowej kultury mobilności w miastach europejskich 65

Nowa kultura mobilności w miastach europejskich w aspekcie wartości usług transportu zbiorowego 73

Rozdział 4 73

4.1. Wykładnia koncepcji nowej kultury mobilności w miastach 73

4.2. Narzędzia realizacji koncepcji nowej kultury mobilności 81

4.4. Wpływ wzorców nowej kultury mobilności na wartość usługi transportu zbiorowego 106

Ocena wartości usługi miejskiego transportu zbiorowego przez mieszkańców miast (badania rynkowe w Szczecinie) 111

Rozdział 5 111

5.1. Charakterystyka sieci miejskiego transportu zbiorowego Szczecina 111

5.2. Założenia i uwarunkowania badań 113

5.3. Usługi transportu zbiorowego w opinii mieszkańców miast 118

5.4. Cechy oferty określające wartość usługi dla usługobiorców 127

5.5. Pożądane cechy jakościowe usługi komunikacji miejskiej w opinii użytkowników transportu 136

5.6. Konkurowanie wartością pomiędzy transportem zbiorowym i indywidualnym 139

Koncepcja zwiększania wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego (na przykładzie Szczecina) 152

Rozdział 6 152

6.1. Założenia metodyczne 152

6.2. Model zwiększania wartości usługi dla pasażera miejskiego transportu zbiorowego 158

6.3. Uwarunkowania realizacji koncepcji 170

6.4. Efekty ekonomiczne, ekologiczne i społeczne wzrostu wartości usługi komunikacji miejskiej dla mieszkańców Szczecina 174

Zakończenie 183

Bibliografia 188

Spis tabel 198

Spis rysunków 201

Spis załączników 202

Załączniki 203