"Nauczanie i uczenie się w sieci"
Identyfikator Librowy: 187998
Spis treści
Wstęp 8
Nauczyciel w cyfrowym świecie 12
Rozdział I 12
1. W poszukiwaniu miejsca (dla) współczesnego nauczyciela 12
2. Kompetencje nauczyciela dla zmieniającej się szkoły 15
Kształcenie internetowe – konteksty 22
Rozdział II 22
1. Kształcenie internetowe – o pojęciach i definicjach 22
2. „Suche, zimne i bitowe”, czyli o specyfice środowiska internetowego 25
3. Konstruktywizm jako dominująca koncepcja w kształceniu internetowym 28
4. Zasady, metody i formy w kształceniu internetowym 30
O nauczycielu w internetowej przestrzeni 36
Rozdział III 36
1. E-nauczyciel – o pojęciach i definicjach 36
2. Nauczyciel w kształceniu internetowym – konteksty 38
3. Rola e-nauczyciela 41
4. Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym 43
Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – jak je badać? 52
Rozdział IV 52
1. Proponowany plan badań nad kompetencjami e-nauczyciela 52
2. Stosowane pojęcia i ich definicje 56
3. Organizacja badań 58
Jakie są oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym? 60
Rozdział V 60
1. Oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar psychologiczny 60
2. Oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar specjalistyczny 84
3. Oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar technologiczny 92
4. Oczekiwane kompetencje e-nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar dydaktyczny 102
5. Model Kompetencji e-Nauczyciela 111
Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym 116
Rozdział VI 116
1. Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar cechy osobowości 116
2. Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar wiedzy 132
3. Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar umiejętności 147
Zakończenie 168
Bibliografia 172
Teaching and learning by net: Teacher’s competencies in a distance learning net (Summary) 180