"Nauczanie i uczenie się w sieci"

Identyfikator Librowy: 187998

Spis treści

Wstęp 8

Nauczyciel w cyfrowym świecie 12

Rozdział I 12

1. W poszukiwaniu miejsca (dla) współczesnego nauczyciela 12

2. Kompetencje nauczyciela dla zmieniającej się szkoły 15

Kształcenie internetowe – konteksty 22

Rozdział II 22

1. Kształcenie internetowe – o pojęciach i definicjach 22

2. „Suche, zimne i bitowe”, czyli o specyfice środowiska internetowego 25

3. Konstruktywizm jako dominująca koncepcja w kształceniu internetowym 28

4. Zasady, metody i formy w kształceniu internetowym 30

O nauczycielu w internetowej przestrzeni 36

Rozdział III 36

1. E-nauczyciel – o pojęciach i definicjach 36

2. Nauczyciel w kształceniu internetowym – konteksty 38

3. Rola e-nauczyciela 41

4. Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym 43

Kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – jak je badać? 52

Rozdział IV 52

1. Proponowany plan badań nad kompetencjami e-nauczyciela 52

2. Stosowane pojęcia i ich definicje 56

3. Organizacja badań 58

Jakie są oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym? 60

Rozdział V 60

1. Oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar psychologiczny 60

2. Oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar specjalistyczny 84

3. Oczekiwane kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar technologiczny 92

4. Oczekiwane kompetencje e-nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar dydaktyczny 102

5. Model Kompetencji e-Nauczyciela 111

Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym 116

Rozdział VI 116

1. Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar cechy osobowości 116

2. Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar wiedzy 132

3. Rzeczywiste kompetencje nauczyciela w kształceniu internetowym – obszar umiejętności 147

Zakończenie 168

Bibliografia 172

Teaching and learning by net: Teacher’s competencies in a distance learning net (Summary) 180