"Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej"
Identyfikator Librowy: 189071
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Wstęp 7
Część I: Warunki socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej 13
Przestrzeń informacyjna jako miejsce generowania i realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży 14
Osoba z niepełnosprawnością w reklamie i jej społeczny odbiór 39
Świat realny i wirtualny społeczną przestrzenią transmisji międzypokoleniowej 58
O złożoności schematów poznawczych młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną dotyczących osób znaczących 83
Dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością w przestrzeni medialnej 97
Kompetencje komunikacyjne uczniów szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań 120
Ocena poziomu kompetencji komunikacyjnej „pokolenia Google” z perspektywy nowoczesności i postępu 149
Część II: Zagrożenia w przestrzeni wirtualnej i działania profilaktyczne 169
Agresywne zachowania młodzieży w sieci. Perspektywa potrzeb agresora i ofiary 170
Trudności wychowawcze wynikające z siecioholizmu młodzieży gimnazjalnej. Sprawozdanie z badań 189
Media elektroniczne wyzwaniem dla rodzica XXI wieku 221
Rodzice wobec zagrożeń a bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni 235
Edukacja medialna wobec zagrożeń cyberprzemocy 249
Część III: Przestrzeń informacyjna i komunikacyjna w edukacji. Nowe wyzwania dla nauczycieli i uczniów 261
O potrzebie aktywności poznawczej nauczycieli w społeczeństwie opartym na wiedzy 262
Porada pisemna jako przestrzeń komunikacji i współpracy. Analiza tekstu 277
Opinie nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na temat technologii informacyjno-komunikacyjnych jako potencjalnego narzędzia pozyskiwania wsparcia zawodowego 293
Technologie mobilne we wczesnej edukacji 315
Uczniowie niewidomi i słabowidzący w świecie gier komputerowych a integracja społeczna 333
Komputer – szansa czy zagrożenie dla rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 348
Rola telewizji w stymulowaniu rozwoju psychospołecznego dzieci niepełnosprawnych w okresie późnego dzieciństwa 364
Strona redakcyjna 379