"Dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w przestrzeni informacyjnej"

Identyfikator Librowy: 189071

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Wstęp 7

Część I: Warunki socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej 13

Przestrzeń informacyjna jako miejsce generowania i realizacji specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży 14

Osoba z niepełnosprawnością w reklamie i jej społeczny odbiór 39

Świat realny i wirtualny społeczną przestrzenią transmisji międzypokoleniowej 58

O złożoności schematów poznawczych młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną dotyczących osób znaczących 83

Dziecko ze sprzężoną niepełnosprawnością w przestrzeni medialnej 97

Kompetencje komunikacyjne uczniów szkoły podstawowej. Sprawozdanie z badań 120

Ocena poziomu kompetencji komunikacyjnej „pokolenia Google” z perspektywy nowoczesności i postępu 149

Część II: Zagrożenia w przestrzeni wirtualnej i działania profilaktyczne 169

Agresywne zachowania młodzieży w sieci. Perspektywa potrzeb agresora i ofiary 170

Trudności wychowawcze wynikające z siecioholizmu młodzieży gimnazjalnej. Sprawozdanie z badań 189

Media elektroniczne wyzwaniem dla rodzica XXI wieku 221

Rodzice wobec zagrożeń a bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w cyberprzestrzeni 235

Edukacja medialna wobec zagrożeń cyberprzemocy 249

Część III: Przestrzeń informacyjna i komunikacyjna w edukacji. Nowe wyzwania dla nauczycieli i uczniów 261

O potrzebie aktywności poznawczej nauczycieli w społeczeństwie opartym na wiedzy 262

Porada pisemna jako przestrzeń komunikacji i współpracy. Analiza tekstu 277

Opinie nauczycieli uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na temat technologii informacyjno-komunikacyjnych jako potencjalnego narzędzia pozyskiwania wsparcia zawodowego 293

Technologie mobilne we wczesnej edukacji 315

Uczniowie niewidomi i słabowidzący w świecie gier komputerowych a integracja społeczna 333

Komputer – szansa czy zagrożenie dla rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 348

Rola telewizji w stymulowaniu rozwoju psychospołecznego dzieci niepełnosprawnych w okresie późnego dzieciństwa 364

Strona redakcyjna 379