"Mądrość dziecka"

Identyfikator Librowy: 194953

Spis treści

Wstęp 7

1. Mądrość w dyskursie teoretycznym 19

1.1. Mądrość w ujęciu filozoficznym i socjologicznym 21

1.2. Mądrość w perspektywie psychologicznej 27

1.3. Mądrość w koncepcjach pedagogicznych 38

2. Teoretyczne podstawy wspierania i rozwoju mądrości 45

2.1. Wspieranie mądrości na gruncie psychologii i pedagogiki pozytywnej 46

2.2. Rozwijanie mądrości a pedagogika emancypacyjna 53

2.3. Stymulacja mądrości w perspektywie pedagogiki twórczości 54

2.4. Wspieranie mądrości a konstruktywizm społeczno-kulturowy 57

3. Komponenty mądrości i warunki ich rozwoju 69

4. Organizacja badań nad mądrością dziecka 87

4.1. Struktura narzędzia badawczego 93

4.2. Analiza warunków badania 101

5. W poszukiwaniu mądrości dziecka 113

5.1. Przejawy mądrości dziecka w sytuacjach zadaniowych 119

5.2. Mądrość w dyskursie dziecięcym 186

6. Dyskusja wyników i wnioski 195

Spis tabel i rysunków 211

Bibliografia 213

Summary 237

Od Redakcji 241

Aneks 245