"Mądrość dziecka"
Identyfikator Librowy: 194953
Spis treści
Wstęp 7
1. Mądrość w dyskursie teoretycznym 19
1.1. Mądrość w ujęciu filozoficznym i socjologicznym 21
1.2. Mądrość w perspektywie psychologicznej 27
1.3. Mądrość w koncepcjach pedagogicznych 38
2. Teoretyczne podstawy wspierania i rozwoju mądrości 45
2.1. Wspieranie mądrości na gruncie psychologii i pedagogiki pozytywnej 46
2.2. Rozwijanie mądrości a pedagogika emancypacyjna 53
2.3. Stymulacja mądrości w perspektywie pedagogiki twórczości 54
2.4. Wspieranie mądrości a konstruktywizm społeczno-kulturowy 57
3. Komponenty mądrości i warunki ich rozwoju 69
4. Organizacja badań nad mądrością dziecka 87
4.1. Struktura narzędzia badawczego 93
4.2. Analiza warunków badania 101
5. W poszukiwaniu mądrości dziecka 113
5.1. Przejawy mądrości dziecka w sytuacjach zadaniowych 119
5.2. Mądrość w dyskursie dziecięcym 186
6. Dyskusja wyników i wnioski 195
Spis tabel i rysunków 211
Bibliografia 213
Summary 237
Od Redakcji 241
Aneks 245