"Dźwięk w filmie"

Identyfikator Librowy: 197500

Spis treści

Wstęp 7

Analiza historyczna pojęcia sztuki 11

Wprowadzenie 11

Nowe poszukiwania definicji sztuki 13

Podwójnie alternatywna definicja sztuki 14

Teza 17

Zespołowy i twórczy charakter realizacji dźwięku w filmie 18

Odtwórczość jako pojęcie estetyczne 25

Rozdział I. Rzeczywistość 25

Mimetyczna funkcja warstwy dźwiękowej 27

Kreacja dźwiękowej rzeczywistości na planie filmowym 29

Audiowizualne przeniesienie rzeczywistości 32

Zgodność dźwięku z obrazem 34

Dialog 35

Efekty synchroniczne 38

Atmosfery i efekty boczne. Przestrzeń pozakadrowa 40

Muzyka 42

Zgranie dźwięku w filmie 43

Podsumowanie 45

Forma jako pojęcie estetyczne 47

Rozdział II. Forma 47

Zarys rozwoju myśli filmoznawczej 50

Forma w kognitywnej teorii filmu 55

Miejsce dźwięku w strukturze formalnej filmu 60

Struktury dynamiczne 63

Struktury czasowe 66

Struktury przestrzenne 68

Struktury rytmiczne 72

Podsumowanie 75

Pojęcie przeżycia estetycznego 77

Rozdział III. Przeżycie estetyczne. Ekspresja 77

Zarys psychologii poznania 81

Perspektywa kognitywna a percepcja filmu 87

Percepcja dźwięku w filmie 92

Dźwięk w filmie a proces rozumienia 94

Dźwięk w filmie a proces interpretacji 97

Dźwięk w filmie a emocje 100

Dźwięk w filmie a ekspresja 106

Podsumowanie 110

Podsumowanie 111

Potwierdzenie tezy 111

Kognitywizm 113

Abstract 118

Bibliografia 120