"Marketing w erze technologii cyfrowych"

Identyfikator Librowy: 199532

Spis treści

Wstęp 10

1. Transformacja cyfrowa – implikacje dla marketingu (Grzegorz Mazurek) 14

Wprowadzenie 16

1.1. Cyfrowa transformacja 17

1.2. Marketing a cyfrowa transformacja 19

1.3. Marketing a technologia 21

1.3.1. Technologie mobilne 22

1.3.2. Internet Rzeczy 23

1.3.3. Media społecznościowe 23

1.3.4. Sztuczna inteligencja 25

1.4. Marketing a metody zarządzania 28

1.5. Marketing a organizacja działań 30

1.6. Przyszłość marketingu 32

Podsumowanie 34

2. Sukces w czasach rewolucji cyfrowej (Robert Kozielski) 36

Wprowadzenie 38

2.1. Przekleństwem jest żyć w ciekawych czasach 38

2.2. Czwarta rewolucja przemysłowa – w kierunku zmiany zasad konkurowania 42

2.3. Źródła sukcesu organizacji – analiza podejść – elementy wspólne i odróżniające 44

2.4. Czterolistna koniczyna – sukces w epoce cyfrowej 49

Podsumowanie 55

3. Homo Cyber Oeconomicus – nowy wymiar zachowań konsumenckich (Bogdan Gregor, Dominika Kaczorowska-Spychalska) 58

Wprowadzenie 60

3.1. Konsument wobec technologii cyfrowych 61

3.2. Homo Cyber Oeconomicus – w kierunku przyszłości 72

3.3. Ekosystem cyfrowych interakcji 77

Podsumowanie 80

4. Architektura systemu komunikacji wirtualnej – uwarunkowania i wyzwania (Jan W. Wiktor) 82

Wprowadzenie 84

4.1. Komunikacja marketingowa a paradygmat technologii cyfrowej i społeczeństwa sieci – uwarunkowania i zależności 84

4.2. Model komunikacji marketingowej w przestrzeni wirtualnej i cechy komunikacji on-line 87

4.3. Elementy architektury systemu komunikacji wirtualnej – funkcje i instrumenty 91

4.4. Metodyczne aspekty oceny komunikacji wirtualnej – elementy web-analityki 96

4.4.1. Zasady i kryteria ewaluacji strony firmowej 97

4.4.2. Ocena komunikacji w serwisach społecznościowych 99

4.4.3. Wskaźniki pomiaru skuteczności reklamy w sieci 102

4.4.4. Analiza ruchu w serwisie – Google Analytics 104

4.5. Strategiczne wyzwania wobec komunikacji marketingowej 106

Podsumowanie 108

5. Marka w procesie kreowania wartości na rynku 4.0 (Henryk Mruk) 110

Wprowadzenie 112

5.1. Marka i jej istota na rynku 4.0 112

5.2. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów 114

5.3. Nazwa i jej znaczenie na rynku 4.0 119

5.4. Pozycjonowanie marki na rynku 4.0 120

5.5. Wartości tworzą pozycję marki 123

5.6. Tożsamość oraz wizerunek marki 127

5.7. Marka osobista sposobem budowania marki przedsiębiorstwa 128

5.8. Lokalizacja marki na rynku 4.0 130

Podsumowanie 133

6. Badania marketingowe – nowe paradygmaty i metody w gospodarce cyfrowej (Krystyna Mazurek-Łopacińska) 134

Wprowadzenie 136

6.1. Badania jakościowe w przestrzeni realnej i wirtualnej 136

6.1.1. Formy i techniki wywiadów 136

6.1.2. Podejście kulturowe w badaniach postaw i zachowań konsumenckich 138

6.1.3. Wykorzystanie technologii mobilnej w analizie psychograficznej 141

6.2. Analityka internetowa w badaniu zachowań nabywczych internautów 143

6.2.1. Multi-channel i Multiscreening w analityce internetowej 143

6.3. Rola technologii informacyjnych i komunikacyjnych w pozyskiwaniu wiedzy od klientów i kreowaniu innowacji 145

6.4. Big Data w analityce marketingowej 147

6.4.1. Cele i kierunki zastosowań 147

6.4.2. Big Data w podstawowych obszarach marketingu 149

6.5. Consumer Intelligence w pozyskiwaniu i analizie danych marketingowych 150

6.6. Rola kokpitów menedżerskich w badaniach marketingowych 153

6.7. Kierunki zastosowań analityki marketingowej 155

6.7.1. Wykorzystywanie analityki w obszarach decyzji marketingowych 155

6.7.2. Wyzwania dla przedsiębiorstw w stosowaniu analityki marketingowej 156

Podsumowanie 157

7. Market Intelligence a decyzje menedżerskie we współczesnej organizacji (Bogdan Gregor, Magdalena Kalińska-Kula) 158

Wprowadzenie 160

7.1. Uwarunkowania otoczenia współczesnego biznesu 161

7.2. Konkurencyjność współczesnej organizacji 165

7.3. Rola wiedzy i informacji w zarządzaniu inteligentną organizacją 167

7.4. Miejsce i znaczenie Market Intelligence w dobie gospodarki opartej na wiedzy 169

7.5. Wykorzystanie Market Intelligence dla wsparcia decyzji menedżerskich – w świetle wyników badań własnych 173

Podsumowanie 185

8. Koncepcja oraz kierunki rozwoju zintegrowanego zarządzania innowacjami (Andrzej Pomykalski) 186

Wprowadzenie 188

8.1. Przesłanki i kierunki zmian 188

8.2. Istota innowacji 192

8.3. Charakterystyka aktywności innowacyjnej przez osiągane wyniki 195

8.4. Zarządzanie innowacjami 198

8.5. Zarządzanie sieciowe innowacjami 203

Podsumowanie 210

9. Oczami praktyków 212

9.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje (Artur Maciorowski) 214

9.1.1. Trendy w digital marketingu. Internetowe makrorewolucje i mikroewolucje 215

9.1.2. Makrotrendy – rewolucja technologii 216

9.1.3. Mikrotrendy 221

9.2. Deep Learning – przywitaj się z Golemem (Lech C. Król) 226

9.2.1. Duch w maszynie 226

9.2.2. Dane 230

9.2.3. Algorytmy 231

9.2.4. Sprzęt 233

9.2.5. SISO 233

9.2.6. Mechaniczny Turek czy Golem? 234

9.2.7. Telefon od Absolutu 236

9.3. Trzy wymiary marketera – co współczesny marketer wiedzieć powinien? (Mariusz Ludwiński) 238

Epilog 246

O Autorach 248

Bibliografia 256

Netografia 268