"Ciało a możliwości poznawcze podmiotu w filozofii i w naukach społecznych o kulturze fizycznej"
Identyfikator Librowy: 200187
Spis treści
STRESZCZENIE, 5
SUMMARY, 6
WSTĘP, 8
1. PRZESŁANKI TEORETYCZNE I CHARAKTERYSTYKA PROBLEMU BADAWCZEGO, 12
1.1. Źródła i znaczenie kategorii „podmiot poznania” w filozofii nauki, 12
1.2. Koncepcja ciała w wybranych nurtach filozofii, 18
1.2.1. Ciało niczyje (uprzedmiotowione) w poglądach wybranych filozofów, 19
1.2.2. Uprzedmiotowione ciało i jego cechy, 30
1.2.3. Dualistyczny podmiot poznania i jego możliwości epistemiczne, 34
1.3. Ciało jako sfera podmiotu i jego możliwości poznawcze w poglądach wybranych filozofów, 36
1.3.1. Ciało jako „autonomiczne”, „upodmiotowione” i jego cechy, 53
1.3.2. Proces „integracji podmiotu” a jego możliwości epistemiczne, 58
1.4. Miejsce kategorii „integracja podmiotu” w filozofii nauki, 68
2. METODOLOGIA BADAŃ, 76
2.1. Cel badań, 76
2.2. Problem badawczy, 76
2.3. Pytania i hipotezy badawcze, 77
2.4. Metody badań, 78
3. PODMIOT POZNANIA I JEGO CIAŁO W PEDAGOGICE, PSYCHOLOGII I SOCJOLOGII, 80
3.1. Koncepcja podmiotu poznania w głównych nurtach pedagogiki, 80
3.2. Podmiot poznania w psychologii, 90
3.3. Koncepcja podmiotu poznania w socjologii, 100
4. KATEGORIA „AUTONOMICZNEGO CIAŁA”, „UPODMIOTOWIONEGO CIAŁA” I „PROCESU INTEGRACJI" W SPOŁECZNYCH NAUKACH O KULTURZE FIZYCZNEJ, 113
4.1. Podmiot poznania a filozofia, pedagogika, psychologia i socjologia kultury fizycznej, 113
4.1.1. Podmiot poznania a filozofia kultury fizycznej, 113
4.1.2. Podmiot poznania a pedagogika kultury fizycznej, 118
4.1.3. Podmiot poznania a psychologia kultury fizycznej, 122
4.1.4. Podmiot poznania a socjologia kultury fizycznej, 128
5. KATEGORIE „AUTONOMICZNEGO CIAŁA”, „UPODMIOTOWIONEGO CIAŁA” I „PROCESU INTEGRACJI” W NAUKACH O KULTURZE FIZYCZNEJ – ZAŁOŻENIA I ZASTOSOWANIE, 134
5.1. Możliwości poznawcze podmiotu a relacje pedagogiczne i metody nauczania w teorii wychowania fizycznego, 134
5.2. Rola kategorii „integracji podmiotu” i „upodmiotowionego ciała” w kształtowaniu relacji terapeutycznych w teorii rehabilitacji, 139
5.3. Możliwości poznawcze podmiotu a metody pracy z uczniem w teorii wychowania zdrowotnego, 145
5.4. Kategorie „upodmiotowione ciało” i „integracja podmiotu” a doświadczenia podmiotu w teorii turystyki i rekreacji, 155
5.5. Kategoria „autonomicznej cielesności” a metody pracy z zawodnikiem w teorii sportu, 163
6. PODSUMOWANIE, WNIOSKI, POSTULATY DLA PRAKTYKI, 171
BIBLIOGRAFIA, 178