"Dziecko i sztuka w kontekście wczesnej edukacji"
Identyfikator Librowy: 201107
Spis treści
Urszula Chęcińska Dziecko i sztuka we wczesnej edukacj i. Ars longa, vita brevis (1) 10
1. O wielowymiarowości sztuki, projektowaniu pedagogicznym i plastycznych talentach 20
Wiesław Andrukowicz Sztuka, piękno, twórczość i dziecko 22
Hanna Krauze-Sikorska Wielowymiarowość artystycznej twórczości – dziecko w poszukiwaniu mikro- i makroświata 38
Radmila Burkovičová Projektowanie pedagogiczne jako proces twórczy nauczycielki przedszkola 54
Beata Marcinkowska Rozwijanie percepcji siebie i świata u dzieci w wieku wczesnoszkolnym – propozycja aktywności plastycznych inspirowanych dziełami sztuki 68
Agnieszka Łagoda O potrzebie wychowania do twórczości ucznia we wczesnej edukacji – refleksja o inwestycji w uczniowskie talenty i uzdolnienia 80
2. O edukacji muzycznej dziecka. Od rytmiki Jaques-Dalcroze’a do metody Suzuki 92
Ewa Szatan Interpretacje ruchowe muzyki instrumentalnej i wokalnej w edukacji muzycznej dziecka 94
Joanna Szczyrba Rozwijanie postawy twórczej dziecka w zakresie edukacji muzycznej. Studium teoretyczne 104
Mikołaj Materne Szczecińska filharmonia w malarskich impresjach dzieci 116
Mirosław Kordowski Sztuka dla dzieci w ramach edukacji artystycznej w orkiestrze dętej 128
3. O myśleniu metaforycznym, humorze dziecięcym i japońskich bajkach 140
Monika Wiśniewska-Kin Dźwiękiem malowane, słowem poruszane, czyli o wyzwalaniu dziecięcego myślenia metaforycznego 142
Jolanta Bonar Humor w twórczości dzieci 154
Kinga Łapot-Dzierwa Tekst literacki jako źródło inspiracji do twórczości plastycznej dziecka 162
Agnieszka Materne „Japońskie bajki”. Twórczość plastyczna niekoniecznie dla dzieci 172
4. O wychowaniu do twórczości. Ku homo artifex… 182
Joanna Belzyt Polska baśń ludowa – warsztat twórczości 184
Agnieszka Materne Dziecko i sztuka w pedagogiczno-artystycznej refleksji Władysława Lama 198
Urszula Chęcińska Dziecko i sztuka we wczesnej edukacji. Ars longa, vita brevis (2) 212