"Dziecko i sztuka w kontekście wczesnej edukacji"

Identyfikator Librowy: 201107

Spis treści

Urszula Chęcińska Dziecko i sztuka we wczesnej edukacj i. Ars longa, vita brevis (1) 10

1. O wielowymiarowości sztuki, projektowaniu pedagogicznym i plastycznych talentach 20

Wiesław Andrukowicz Sztuka, piękno, twórczość i dziecko 22

Hanna Krauze-Sikorska Wielowymiarowość artystycznej twórczości – dziecko w poszukiwaniu mikro- i makroświata 38

Radmila Burkovičová Projektowanie pedagogiczne jako proces twórczy nauczycielki przedszkola 54

Beata Marcinkowska Rozwijanie percepcji siebie i świata u dzieci w wieku wczesnoszkolnym – propozycja aktywności plastycznych inspirowanych dziełami sztuki 68

Agnieszka Łagoda O potrzebie wychowania do twórczości ucznia we wczesnej edukacji – refleksja o inwestycji w uczniowskie talenty i uzdolnienia 80

2. O edukacji muzycznej dziecka. Od rytmiki Jaques-Dalcroze’a do metody Suzuki 92

Ewa Szatan Interpretacje ruchowe muzyki instrumentalnej i wokalnej w edukacji muzycznej dziecka 94

Joanna Szczyrba Rozwijanie postawy twórczej dziecka w zakresie edukacji muzycznej. Studium teoretyczne 104

Mikołaj Materne Szczecińska filharmonia w malarskich impresjach dzieci 116

Mirosław Kordowski Sztuka dla dzieci w ramach edukacji artystycznej w orkiestrze dętej 128

3. O myśleniu metaforycznym, humorze dziecięcym i japońskich bajkach 140

Monika Wiśniewska-Kin Dźwiękiem malowane, słowem poruszane, czyli o wyzwalaniu dziecięcego myślenia metaforycznego 142

Jolanta Bonar Humor w twórczości dzieci 154

Kinga Łapot-Dzierwa Tekst literacki jako źródło inspiracji do twórczości plastycznej dziecka 162

Agnieszka Materne „Japońskie bajki”. Twórczość plastyczna niekoniecznie dla dzieci 172

4. O wychowaniu do twórczości. Ku homo artifex… 182

Joanna Belzyt Polska baśń ludowa – warsztat twórczości 184

Agnieszka Materne Dziecko i sztuka w pedagogiczno-artystycznej refleksji Władysława Lama 198

Urszula Chęcińska Dziecko i sztuka we wczesnej edukacji. Ars longa, vita brevis (2) 212