"Ekonomia XXI Wieku 4(16)"

Identyfikator Librowy: 202436

Spis treści

Bogusława Drelich-Skulska: Ewolucja biznesu międzynarodowego w dobie globalizacji gospodarki 8

Przemysław Skulski: Problemy multikulturowe w biznesie międzynarodowym 23

Jan Rymarczyk: Zabezpieczenie przed ryzykiem rynkowym w działalności korporacji transnarodowych na przykładzie KGHM Polska Miedź S.A 37

Agnieszka Piasecka-Głuszak: Implementacja World Class Manufacturing w przedsiębiorstwie produkcyjnym na rynku polskim 53

Katarzyna Kupczyk: Przyszłe modele biznesowe na rynku Mediów 4.0 67

Karolina Płoneczka: Outsourcing vs. shared services model 78

Klaudia Reikowska: Charakterystyka konkurencyjności chińskich przedsiębiorstw działających poprzez chińską platformę Aliexpress na rynku europejskim 88

Joanna Gocłowska-Bolek: Rozwój nauki, technologii i innowacji po globalnym kryzysie. Trendy i wyzwania 99

Anna H. Jankowiak: Struktury klastrowe jako element narodowych systemów innowacji 121

Magdalena Myszkowska: TiSA jako nowe plurilateralne porozumienie w sprawie handlu usługami 130

Sebastian Bobowski: Współczesny regionalizm handlowy na przykładzie Aliansu Pacyficznego 143

Justyna Karwowska: Znaczenie zmian na rynku ropy naftowej dla gospodarki Arabii Saudyjskiej 157

Natalia Konopinska: Zarządzanie transgranicznym obszarem metropolitalnym na przykładzie Trinational Eurodistrict Basel 177

Aleksandra Kuźmińska-Haberla: Instytucjonalne formy wsparcia inwestycji zagranicznych w sektor badawczo-rozwojowy na Dolnym Śląsku 191

Jarosław Brach: Źródła zakupu przez Siły Zbrojne RP nowych ciężarówek wojskowych 202

Jarosław Brach: Potencjał technologiczny i ekonomiczny polskiego przemysłu do produkcji nowoczesnych przyszłych ciężarówek wojskowych 221

Marek Hendel: Określenie trudności w identyfikacji cech konsumenta zrównoważonego na podstawie rozważań o modelu homo oeconomicus i homosustinens 240