"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 473. Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca"
Identyfikator Librowy: 203001
Spis treści
Wstęp 12
Profesor Andrzej Rapacz – 40 lat pracy naukowej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu 14
Andrzej Anszperger: Konkurencyjność turystyczna województwa kujawsko- pomorskiego 28
Agata Balińska: Konkurencyjność agroturystyki jako formy spędzania czasu wolnego 38
Agata Basińska-Zych, Bernadeta Hołderna-Mielcarek: Wpływ turystyczno- rekreacyjnych zachowań mieszkańców na rozwój innowacyjnej oferty metropolii na przykładzie Poznania 50
Marlena Bednarska: Determinanty satysfakcji z pracy w turystyce – empiryczna weryfikacja modelu trójczynnikowego 61
Jadwiga Berbeka: Fotografia powietrzna jako innowacyjne narzędzie współtworzenia przeżyć turystów 70
Małgorzata Borkowska-Niszczota: Aktywność władz samorządowych w strukturach klastrowych 78
Jacek Borzyszkowski: Podnoszenie konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej jako zadanie organizacji nimi zarządzających 89
Stefan Bosiacki , Bernadeta Hołderna-Mielcarek: Marketing doświadczeń na przykładzie atrakcji turystycznej Brama Poznania ICHOT 99
Patryk Brambert, Artur Zieliński: Atrakcje a możliwości rozwoju klastra turystycznego na przykładzie południowo-wschodniej części regionu świętokrzyskiego 108
Krzysztof Cieślikowski: Rola wydarzeń w promocji regionów turystycznych 118
Katarzyna Czernek: Zasadność łączenia ilościowej i jakościowej analizy sieciowej w badaniach relacji w regionie turystycznym 128
Beata Dec, Greg Richards: Wrocław in comparison with other European creative cities 138
Maciej Dębski: Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe 149
Sebastian Dudziak: Wykorzystanie mailingu w branży hotelarskiej na przykładzie hoteli nadmorskich w Polsce 161
Ewa Dziedzic, Teresa Skalska: Data envelopment analysis jako narzędzie wspomagające zarządzanie regionami turystycznymi 172
Beata Gierczak-Korzeniowska: Aspekt narodowościowy w odbiorze i ocenie jakości usług turystycznych w transporcie lotniczym 181
Ewa Grabińska: Metodologiczne założenia analizy benchmarkingowej portów lotniczych 194
Piotr Gryszel: Tradycje kulinarne Karkonoszy a regionalny produkt turystyczny w dobie ekonomii doświadczeń 204
Andrzej Hadzik , Jakub Ryśnik, Danuta Żylak: Kluczowe problemy zarządzania w turystyce zdrowotnej w opinii kadry menadżerskiej podmiotów sektora turystyki zdrowotnej 217
Daria Hołodnik, Kazimierz Perechuda: Przestrzeń miejsca czy przepływów? Toskania jako benchmark współkreowania pola znaczeń dla turystyki winnej 225
Marcin Hundert: Analiza czynników wpływających na orientację marketingową touroperatorów 238
Mikołaj Jalinik: Tourist traffic in the Białowieża Forest in the light of research 248
Małgorzata Januszewska: Rozwój turystyki seniorów jako konsekwencja zmian starości demograficznej 258
Małgorzata Januszewska, Mirosław Januszewski: Potencjał kooperencyjny przedsiębiorstw uzdrowiskowych 266
Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka: Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim 275
Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka: Wizerunek Airbnb kreowany online 287
Izabela Kapera: Współpraca gmin dla rozwoju turystyki 298
Joanna Kizielewicz: Kształtowanie cen ofert turystycznych na rynku usług morskiej żeglugi wycieczkowej 308
Zygmunt Kruczek: Czarnobyl – od katastrofy do kreowania atrakcji w strefie zamkniętej 318
Mirosław Marczak: Branding obszaru recepcji turystycznej i jego wykorzystanie w działaniach narodowych organizacji turystycznych 326
Ewa Markiewicz, Agnieszka Niezgoda: Hotel jako wyreżyserowana przestrzeń turystyczna Rola motywacji i doświadczeń turysty 340
Izabela Michalska-Dudek: Identyfikacja czynników warunkujących stosowanie programów lojalnościowych przez biura podróży w Polsce 348
Jolanta Mirek: Ekwiwalencja badań marketingowych w turystyce międzynarodowej 358
Agata Niemczyk: Aplikacje mobilne jako determinanta zachowań turystycznych (na przykładzie Krakowa) 371
Marek Nowacki, Matylda Awedyk, Joanna Kowalczyk-Anioł, Karolina Królikowska, Małgorzata Pstrocka-Rak, Grzegorz Rak: Strategie rozwoju turystyki w Polsce w kontekście zrównoważonego rozwoju 382
Marcin Olszewski, Barbara Kowalczyk: Zróżnicowanie innowacyjności przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce - studium empiryczne 391
Aleksander Panasiuk: Koncepcja orientacji marketingowej touroperatorów 400
Adam Pawlicz, Anna Tokarz-Kocik, Aneta Wolna-Samulak, Karolina Michalska-Harasimiuk: Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych państwach europejskich 411
Natalia Piechota: Role convention bureau w świetle badań empirycznych 423
Daniel Puciato, Magdalena Brega: Wykorzystanie revenue management na przykładzie hotelu The Royal Park w Londynie 434
Andrzej Rapacz, Marek Obrębalski: Wspieranie rozwoju infrastruktury uzdrowiskowej gmin regionu dolnośląskiego w ramach RPO 2007-2013 442
Michał Roman: Current state and prospects for the development of tourism, including agritourism, in the Republic of Moldova 456
Beata Rosicka: Funkcja turystyczna zamku Książ 469
Michał Rudnicki: Znaczenie portali zakupowych typu Groupon w procesie decyzyjnym turysty a inne technologie informacyjno-komunikacyjne 477
Michał Rudnicki, Krzysztof Borodako: Internet rzeczy w infrastrukturze portu lotniczego jako element usprawnienia obsługi ruchu turystycznego 490
Józef Sala: Rola i paradygmaty rozwoju międzynardowych korporacji hotelowych na rynku polskim 499
Agnieszka Sawińska: Orientacja marketingowa biur podróży w Polsce 508
Renata Seweryn: Uczestnicy megawydarzenia – Światowych Dni Młodzieży (Nie)typowa grupa turystów w Krakowie w 2016 r 520
Marta Sidorkiewicz: Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do promocji oferty touroperatorów Ujęcie teoretyczne 530
Jan Sikora, Agnieszka Wartecka-Ważyńska: Wyjazdy turystyczno-rekreacyjne kobiet 50+ a ich sytuacja materialna 538
Paweł Stelmach: Struktura dystrybucji usług uzdrowiskowych a funkcja uzdrowiskowa gmin Koncepcja i wstępne wyniki badań 553
Elżbieta Szymańska: Innowacyjność usług turystycznych – koncepcja modelu procesu rozproszonego 563
Anna Tokarz-Kocik: Inwestycje retencyjne w kapitał ludzki w hotelarstwie Aspekty teoretyczne 571
Beata Warczewska: Rozwój infrastruktury turystycznej na przykładzie dolnośląskich parków krajobrazowych 580
Elżbieta Wąsowicz-Zaborek: Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego 588
Justyna Woźniak, Katarzyna Mięsiak-Wójcik: Specyfika pracy guest relations w obsłudze ruchu turystycznego na przykładzie wybranych hoteli w Egipcie 598
Ewa Wszendybył-Skulska: Kreatywność determinantą kształtowania przewagi konkurencyjnej w turystyce 610
Jan Zawadka: Poziom znajomości i popularności wybranych produktów turystyki wiejskiej w Polsce wśród jej mieszkańców 618
Piotr Zawadzki: Targi turystyczne jako narzędzie aktywności promocyjnej powiatu jeleniogórskiego 628
Michał Żemła, Kamila Ziółkowska-Weiss: Turystyka między krajami Grupy Wyszehradzkiej Wybrane problemy i perspektywy na przyszłość 638