"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 473. Gospodarka turystyczna w regionie. Przedsiębiorstwo. Samorząd. Współpraca"

Identyfikator Librowy: 203001

Spis treści

Wstęp 12

Profesor Andrzej Rapacz – 40 lat pracy naukowej na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu 14

Andrzej Anszperger: Konkurencyjność turystyczna województwa kujawsko- pomorskiego 28

Agata Balińska: Konkurencyjność agroturystyki jako formy spędzania czasu wolnego 38

Agata Basińska-Zych, Bernadeta Hołderna-Mielcarek: Wpływ turystyczno- rekreacyjnych zachowań mieszkańców na rozwój innowacyjnej oferty metropolii na przykładzie Poznania 50

Marlena Bednarska: Determinanty satysfakcji z pracy w turystyce – empiryczna weryfikacja modelu trójczynnikowego 61

Jadwiga Berbeka: Fotografia powietrzna jako innowacyjne narzędzie współtworzenia przeżyć turystów 70

Małgorzata Borkowska-Niszczota: Aktywność władz samorządowych w strukturach klastrowych 78

Jacek Borzyszkowski: Podnoszenie konkurencyjności obszarów recepcji turystycznej jako zadanie organizacji nimi zarządzających 89

Stefan Bosiacki , Bernadeta Hołderna-Mielcarek: Marketing doświadczeń na przykładzie atrakcji turystycznej Brama Poznania ICHOT 99

Patryk Brambert, Artur Zieliński: Atrakcje a możliwości rozwoju klastra turystycznego na przykładzie południowo-wschodniej części regionu świętokrzyskiego 108

Krzysztof Cieślikowski: Rola wydarzeń w promocji regionów turystycznych 118

Katarzyna Czernek: Zasadność łączenia ilościowej i jakościowej analizy sieciowej w badaniach relacji w regionie turystycznym 128

Beata Dec, Greg Richards: Wrocław in comparison with other European creative cities 138

Maciej Dębski: Jakość jako element komunikacji marketingowej rodzinnego mikroprzedsiębiorstwa turystycznego świadczącego usługi noclegowe 149

Sebastian Dudziak: Wykorzystanie mailingu w branży hotelarskiej na przykładzie hoteli nadmorskich w Polsce 161

Ewa Dziedzic, Teresa Skalska: Data envelopment analysis jako narzędzie wspomagające zarządzanie regionami turystycznymi 172

Beata Gierczak-Korzeniowska: Aspekt narodowościowy w odbiorze i ocenie jakości usług turystycznych w transporcie lotniczym 181

Ewa Grabińska: Metodologiczne założenia analizy benchmarkingowej portów lotniczych 194

Piotr Gryszel: Tradycje kulinarne Karkonoszy a regionalny produkt turystyczny w dobie ekonomii doświadczeń 204

Andrzej Hadzik , Jakub Ryśnik, Danuta Żylak: Kluczowe problemy zarządzania w turystyce zdrowotnej w opinii kadry menadżerskiej podmiotów sektora turystyki zdrowotnej 217

Daria Hołodnik, Kazimierz Perechuda: Przestrzeń miejsca czy przepływów? Toskania jako benchmark współkreowania pola znaczeń dla turystyki winnej 225

Marcin Hundert: Analiza czynników wpływających na orientację marketingową touroperatorów 238

Mikołaj Jalinik: Tourist traffic in the Białowieża Forest in the light of research 248

Małgorzata Januszewska: Rozwój turystyki seniorów jako konsekwencja zmian starości demograficznej 258

Małgorzata Januszewska, Mirosław Januszewski: Potencjał kooperencyjny przedsiębiorstw uzdrowiskowych 266

Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka: Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim 275

Daria Elżbieta Jaremen, Elżbieta Nawrocka: Wizerunek Airbnb kreowany online 287

Izabela Kapera: Współpraca gmin dla rozwoju turystyki 298

Joanna Kizielewicz: Kształtowanie cen ofert turystycznych na rynku usług morskiej żeglugi wycieczkowej 308

Zygmunt Kruczek: Czarnobyl – od katastrofy do kreowania atrakcji w strefie zamkniętej 318

Mirosław Marczak: Branding obszaru recepcji turystycznej i jego wykorzystanie w działaniach narodowych organizacji turystycznych 326

Ewa Markiewicz, Agnieszka Niezgoda: Hotel jako wyreżyserowana przestrzeń turystyczna Rola motywacji i doświadczeń turysty 340

Izabela Michalska-Dudek: Identyfikacja czynników warunkujących stosowanie programów lojalnościowych przez biura podróży w Polsce 348

Jolanta Mirek: Ekwiwalencja badań marketingowych w turystyce międzynarodowej 358

Agata Niemczyk: Aplikacje mobilne jako determinanta zachowań turystycznych (na przykładzie Krakowa) 371

Marek Nowacki, Matylda Awedyk, Joanna Kowalczyk-Anioł, Karolina Królikowska, Małgorzata Pstrocka-Rak, Grzegorz Rak: Strategie rozwoju turystyki w Polsce w kontekście zrównoważonego rozwoju 382

Marcin Olszewski, Barbara Kowalczyk: Zróżnicowanie innowacyjności przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce - studium empiryczne 391

Aleksander Panasiuk: Koncepcja orientacji marketingowej touroperatorów 400

Adam Pawlicz, Anna Tokarz-Kocik, Aneta Wolna-Samulak, Karolina Michalska-Harasimiuk: Problemy pomiaru regulacji rynku touroperatorskiego w wybranych państwach europejskich 411

Natalia Piechota: Role convention bureau w świetle badań empirycznych 423

Daniel Puciato, Magdalena Brega: Wykorzystanie revenue management na przykładzie hotelu The Royal Park w Londynie 434

Andrzej Rapacz, Marek Obrębalski: Wspieranie rozwoju infrastruktury uzdrowiskowej gmin regionu dolnośląskiego w ramach RPO 2007-2013 442

Michał Roman: Current state and prospects for the development of tourism, including agritourism, in the Republic of Moldova 456

Beata Rosicka: Funkcja turystyczna zamku Książ 469

Michał Rudnicki: Znaczenie portali zakupowych typu Groupon w procesie decyzyjnym turysty a inne technologie informacyjno-komunikacyjne 477

Michał Rudnicki, Krzysztof Borodako: Internet rzeczy w infrastrukturze portu lotniczego jako element usprawnienia obsługi ruchu turystycznego 490

Józef Sala: Rola i paradygmaty rozwoju międzynardowych korporacji hotelowych na rynku polskim 499

Agnieszka Sawińska: Orientacja marketingowa biur podróży w Polsce 508

Renata Seweryn: Uczestnicy megawydarzenia – Światowych Dni Młodzieży (Nie)typowa grupa turystów w Krakowie w 2016 r 520

Marta Sidorkiewicz: Wykorzystanie rzeczywistości wirtualnej do promocji oferty touroperatorów Ujęcie teoretyczne 530

Jan Sikora, Agnieszka Wartecka-Ważyńska: Wyjazdy turystyczno-rekreacyjne kobiet 50+ a ich sytuacja materialna 538

Paweł Stelmach: Struktura dystrybucji usług uzdrowiskowych a funkcja uzdrowiskowa gmin Koncepcja i wstępne wyniki badań 553

Elżbieta Szymańska: Innowacyjność usług turystycznych – koncepcja modelu procesu rozproszonego 563

Anna Tokarz-Kocik: Inwestycje retencyjne w kapitał ludzki w hotelarstwie Aspekty teoretyczne 571

Beata Warczewska: Rozwój infrastruktury turystycznej na przykładzie dolnośląskich parków krajobrazowych 580

Elżbieta Wąsowicz-Zaborek: Użyteczność krańcowa a lojalność wobec miejsca docelowego 588

Justyna Woźniak, Katarzyna Mięsiak-Wójcik: Specyfika pracy guest relations w obsłudze ruchu turystycznego na przykładzie wybranych hoteli w Egipcie 598

Ewa Wszendybył-Skulska: Kreatywność determinantą kształtowania przewagi konkurencyjnej w turystyce 610

Jan Zawadka: Poziom znajomości i popularności wybranych produktów turystyki wiejskiej w Polsce wśród jej mieszkańców 618

Piotr Zawadzki: Targi turystyczne jako narzędzie aktywności promocyjnej powiatu jeleniogórskiego 628

Michał Żemła, Kamila Ziółkowska-Weiss: Turystyka między krajami Grupy Wyszehradzkiej Wybrane problemy i perspektywy na przyszłość 638