"Wpływ słowa i obrazu na wizerunek osoby publicznej"

Identyfikator Librowy: 203845

Spis treści

WPROWADZENIE 9

1.1. Stan badań 13

ROZDZIAŁ I. BADANIA NAD WIZERUNKIEM 13

1.2. Przyjęta perspektywa badawcza 17

1.2.1. Teoretyczna perspektywa badawcza 17

1.2.1.1. Konstruktywizm 18

1.2.1.2. Kreowanie wizerunku przez odbiorcę wypowiedzi 23

1.2.1.3. Komunikowanie wizerunku przez autora wypowiedzi 23

1.2.1.4. Wizerunek a tożsamość 24

1.3. Metodologiczne rozwiązania 25

1.3.1. Szczegółowe cele badania 26

1.3.2. Dobór metodologii do celów badania 28

1.3.2.1. Układ poleceń w grupach i brzmienie pytań 32

1.3.2.2. Sposób przedstawienia materiałów i kart odpowiedzi 41

1.3.2.3. Czas i miejsce realizacji badania 44

1.3.2.4. Uczestnicy badania 46

1.3.2.5. Dlaczego felieton? 49

1.3.2.6. Kryteria doboru autorów i wykorzystane felietony 51

1.3.2.7. Trafność wewnętrzna eksperymentu i jej realizacja 52

1.3.2.8. Wyniki – rozwiązania analityczne 54

1.3.2.9. Ustalenia terminologiczne 56

1.4. Stan badań i metodologia – podsumowanie 57

2.1. Sposób przedstawienia wyników 61

ROZDZIAŁ II. WIZERUNKI FELIETONISTÓW 61

2.2. Krzysztof Varga 63

2.2.1. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 63

2.2.2. Krzysztof Varga – wizerunek publiczny 70

2.2.3. Krzysztof Varga – wizerunek wizualny 75

2.2.4. Krzysztof Varga – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 80

2.2.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Krzysztofa Vargi 87

2.3. Piotr Zaremba 90

2.3.1. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 90

2.3.2. Piotr Zaremba – wizerunek publiczny 97

2.3.3. Piotr Zaremba – wizerunek wizualny 101

2.3.4. Piotr Zaremba – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 108

2.3.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Piotra Zaremby 117

2.4. Magdalena Środa 120

2.4.1. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 120

2.4.2. Magdalena Środa – wizerunek publiczny 128

2.4.3. Magdalena Środa – wizerunek wizualny 133

2.4.4. Magdalena Środa – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 145

2.4.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Magdaleny Środy 154

2.5. Szymon Hołownia 159

2.5.1. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie anonimowego tekstu 159

2.5.2. Szymon Hołownia – wizerunek publiczny 167

2.5.3. Szymon Hołownia – wizerunek wizualny 175

2.5.4. Szymon Hołownia – wizerunek na podstawie tekstu ze zdjęciem i informacją o tożsamości autora 183

2.5.5. Zależności między poszczególnymi typami wizerunków Szymona Hołowni 192

3.1. Możliwy do komunikowania wizerunek na podstawie wyników dotyczących wszystkich autorów 197

ROZDZIAŁ III. WNIOSKI 197

3.1.1. Wizerunek werbalny anonimowego autora tekstu i felietonisty o znanej tożsamości 202

3.1.2. Wizerunek publiczny 205

3.1.3. Wizerunek wizualny 210

3.2. Wizerunek werbalny, wizualny, publiczny – wzajemne wpływy 213

ZAKOŃCZENIE 219

LITERATURA 225

SPIS TABEL 245

ANEKS 1 251

ANEKS 2 255

ANEKS 3 267

ANEKS 4 273