"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 501. Konsument w zmieniającym się otoczeniu społecznym. Między dyferencjacją a pragmatyzmem"
Identyfikator Librowy: 203859
Spis treści
Wstęp 8
Część I. Nowe trendy w zachowaniach konsumenckich i ich konteksty badawcze 10
Wanda Patrzałek: Znaczenie świadomości ekologicznej w zachowaniach konsumenckich 12
Beata Tarczydło: Zachowania konsumenta a storytelling marki. Wybrane aspekty 25
Grzegorz Szymański: M-commerce jako nowy trend współczesnych konsumentów 36
Agnieszka Dejnaka: Trendy w zachowaniach konsumentów 45
Część II. Konsumpcja i jej uwarunkowania – wyzwania społeczne i marketingowe 52
Katarzyna Caban-Piaskowska, Marcin Mielczarek: Relatywizacja wartości dzieła sztuki w procesie komercjalizacji – punkt widzenia konsumenta 54
Aleksandra Perchla-Włosik, Alicja Raciniewska: Ethical fashion jako moda jedynie akceptowalna społecznie? Wizja antykonsumpcjonistycznej przyszłości w zachowaniach konsumenckich na rynku odzieżowym 64
Michał Cebula: Społeczny wymiar konsumpcji. Wspólne posiłki a kapitał społeczny i sieci relacji 78
Monika Mucha: Demograficzne uwarunkowania konsumpcji – seniorzy na rynku dóbr i usług w Polsce 88
Ewa Prymon-Ryś: Wolontariat i filantropia jako przejawy konsumpcji zrównoważonej w warunkach polskich 97
Magdalena Skowrońska: Zasady funkcjonowania, narzędzia oraz wyzwania dla marketingu XXI wieku 107
Część III. Konsument a nowe formy gospodarowania 118
Urszula Swadźba: Oszczędzać czy wydawać? Postawy studentów wobec pieniędzy 120
Małgorzata Koszewska: Konsument wobec wyzwań gospodarki o obiegu zamkniętym – rynek tekstylno-odzieżowy 132
Robert Blażlak: Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym 146
Konstanty Strzyczkowski: Perły ze śmietnika. Dzielenie się w ramach społeczności online 153
Jolanta Tkaczyk, Marcin Awdziej: Motywacje i postawy konsumentów wobec usługi car-sharing 166
Część IV. Informacje wirtualne i ich oddziaływanie na konsumenta 174
Joanna Wardzała: Wiedza i opinie młodych konsumentów w zakresie zakupów w mediach społecznościowych. Aspekty prawne i społeczne 176
Anna Rogala: Zachowania informacyjne konsumentów w przestrzeni wirtualnej – szanse i zagrożenia 187
Piotr Jóźwiak: Emotikony i emoji w recenzjach produktów 195
Wiesław Podkański, Jacek Wojtaś: Prasa tradycyjna i cyfrowa. Wybrane zagadnienia 201