"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 501. Konsument w zmieniającym się otoczeniu społecznym. Między dyferencjacją a pragmatyzmem"

Identyfikator Librowy: 203859

Spis treści

Wstęp 8

Część I. Nowe trendy w zachowaniach konsumenckich i ich konteksty badawcze 10

Wanda Patrzałek: Znaczenie świadomości ekologicznej w zachowaniach konsumenckich 12

Beata Tarczydło: Zachowania konsumenta a storytelling marki. Wybrane aspekty 25

Grzegorz Szymański: M-commerce jako nowy trend współczesnych konsumentów 36

Agnieszka Dejnaka: Trendy w zachowaniach konsumentów 45

Część II. Konsumpcja i jej uwarunkowania – wyzwania społeczne i marketingowe 52

Katarzyna Caban-Piaskowska, Marcin Mielczarek: Relatywizacja wartości dzieła sztuki w procesie komercjalizacji – punkt widzenia konsumenta 54

Aleksandra Perchla-Włosik, Alicja Raciniewska: Ethical fashion jako moda jedynie akceptowalna społecznie? Wizja antykonsumpcjonistycznej przyszłości w zachowaniach konsumenckich na rynku odzieżowym 64

Michał Cebula: Społeczny wymiar konsumpcji. Wspólne posiłki a kapitał społeczny i sieci relacji 78

Monika Mucha: Demograficzne uwarunkowania konsumpcji – seniorzy na rynku dóbr i usług w Polsce 88

Ewa Prymon-Ryś: Wolontariat i filantropia jako przejawy konsumpcji zrównoważonej w warunkach polskich 97

Magdalena Skowrońska: Zasady funkcjonowania, narzędzia oraz wyzwania dla marketingu XXI wieku 107

Część III. Konsument a nowe formy gospodarowania 118

Urszula Swadźba: Oszczędzać czy wydawać? Postawy studentów wobec pieniędzy 120

Małgorzata Koszewska: Konsument wobec wyzwań gospodarki o obiegu zamkniętym – rynek tekstylno-odzieżowy 132

Robert Blażlak: Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym 146

Konstanty Strzyczkowski: Perły ze śmietnika. Dzielenie się w ramach społeczności online 153

Jolanta Tkaczyk, Marcin Awdziej: Motywacje i postawy konsumentów wobec usługi car-sharing 166

Część IV. Informacje wirtualne i ich oddziaływanie na konsumenta 174

Joanna Wardzała: Wiedza i opinie młodych konsumentów w zakresie zakupów w mediach społecznościowych. Aspekty prawne i społeczne 176

Anna Rogala: Zachowania informacyjne konsumentów w przestrzeni wirtualnej – szanse i zagrożenia 187

Piotr Jóźwiak: Emotikony i emoji w recenzjach produktów 195

Wiesław Podkański, Jacek Wojtaś: Prasa tradycyjna i cyfrowa. Wybrane zagadnienia 201