"Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich"
Identyfikator Librowy: 204391
Spis treści
WSTĘP 8
1. PROCES NAUCZANIA–UCZENIA SIʲ I JEGO DETERMINANTY 10
1.1. Organizacja procesu nauczania–uczenia się 10
1.2. Uwarunkowania efektywności procesu nauczania–uczenia się 18
2. NAUCZANIE–UCZENIE SIĘ NIEFORMALNE, CZYLI TUTORING 26
2.1. Relacje rówieśnicze dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 26
2.2. Uczenie się w interakcjach społecznych 32
3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH 38
3.1. Problemy i hipotezy badawcze 38
3.2. Metody i organizacja badań 39
3.3. Charakterystyka badanej grupy 43
4. ZJAWISKO TUTORINGU DZIECIĘCEGO W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 46
4.1. Środowiskowe i osobowościowe uwarunkowania tutoringu dziecięcego 47
4.2. Zachowania badanych dzieci w relacjach grupowych, w sytuacji zadaniowej 57
4.3. Podsumowanie i wnioski końcowe 64
5. WYNIKI BADAŃ A EFEKTYWNOŚĆ PROCESU NAUCZANIA–UCZENIASIĘ 68
ANEKSY 76
BIBLIOGRAFIA 96
SPIS TABEL I WYKRESÓW 102