"Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich"

Identyfikator Librowy: 204391

Spis treści

WSTĘP 8

1. PROCES NAUCZANIA–UCZENIA SIʲ I JEGO DETERMINANTY 10

1.1. Organizacja procesu nauczania–uczenia się 10

1.2. Uwarunkowania efektywności procesu nauczania–uczenia się 18

2. NAUCZANIE–UCZENIE SIĘ NIEFORMALNE, CZYLI TUTORING 26

2.1. Relacje rówieśnicze dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 26

2.2. Uczenie się w interakcjach społecznych 32

3. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH 38

3.1. Problemy i hipotezy badawcze 38

3.2. Metody i organizacja badań 39

3.3. Charakterystyka badanej grupy 43

4. ZJAWISKO TUTORINGU DZIECIĘCEGO W ŚWIETLE BADAŃ WŁASNYCH 46

4.1. Środowiskowe i osobowościowe uwarunkowania tutoringu dziecięcego 47

4.2. Zachowania badanych dzieci w relacjach grupowych, w sytuacji zadaniowej 57

4.3. Podsumowanie i wnioski końcowe 64

5. WYNIKI BADAŃ A EFEKTYWNOŚĆ PROCESU NAUCZANIA–UCZENIASIĘ 68

ANEKSY 76

BIBLIOGRAFIA 96

SPIS TABEL I WYKRESÓW 102