"Horyzonty dziecięcych znaczeń"

Identyfikator Librowy: 204827

Spis treści

Wstęp 7

Bogusław Śliwerski, Krytycznie o stanie badań i awansów naukowych w pedagogice wczesnoszkolnej 13

Wiesława Leżańska, Działania polskich pedologów jako dobre tradycje badań nad dzieckiem 29

Joanna Sosnowska, Organizacja i zadania miejskich placówek wychowania przedszkolnego w Łodzi w okresie międzywojennym 43

Alina Wróbel, Relacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacji 59

Krzysztof J. Szmidt, Twórczość dzieci jako przedmiot sporu romantyków z realistami w świetle najnowszych koncepcji kreatologii pedagogicznej 71

Marta Uberman, Od kształtu koła do wizerunku człowieka – obrazowanie figuratywne dziecka w perspektywie poszukiwań archetypowo-mitycznych symboli kultury 83

Elżbieta Płóciennik, Twórczość jako predyktor mądrości dziecka w starszym wieku przedszkolnym statusem 97

Anna Buła, Najmłodsi uczniowie filozofują – w horyzoncie dziecięcej dyskusji o prawdzie, wolności i pięknie 109

Jovita Vaškevič-Buś, Twórcza aktywność uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej w zakresie pisania opowiadań inspirowanych obrazkiem 121

Karolina Skarbek, Pobudzanie rozwoju dziecięcych uzdolnień matematycznych 131

Noty o Autorach 143