"Horyzonty dziecięcych znaczeń"
Identyfikator Librowy: 204827
Spis treści
Wstęp 7
Bogusław Śliwerski, Krytycznie o stanie badań i awansów naukowych w pedagogice wczesnoszkolnej 13
Wiesława Leżańska, Działania polskich pedologów jako dobre tradycje badań nad dzieckiem 29
Joanna Sosnowska, Organizacja i zadania miejskich placówek wychowania przedszkolnego w Łodzi w okresie międzywojennym 43
Alina Wróbel, Relacja teoria – praktyka jako element myślenia pedagogów wczesnej edukacji 59
Krzysztof J. Szmidt, Twórczość dzieci jako przedmiot sporu romantyków z realistami w świetle najnowszych koncepcji kreatologii pedagogicznej 71
Marta Uberman, Od kształtu koła do wizerunku człowieka – obrazowanie figuratywne dziecka w perspektywie poszukiwań archetypowo-mitycznych symboli kultury 83
Elżbieta Płóciennik, Twórczość jako predyktor mądrości dziecka w starszym wieku przedszkolnym statusem 97
Anna Buła, Najmłodsi uczniowie filozofują – w horyzoncie dziecięcej dyskusji o prawdzie, wolności i pięknie 109
Jovita Vaškevič-Buś, Twórcza aktywność uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej w zakresie pisania opowiadań inspirowanych obrazkiem 121
Karolina Skarbek, Pobudzanie rozwoju dziecięcych uzdolnień matematycznych 131
Noty o Autorach 143