"Horyzonty dziecięcych znaczeń"

Identyfikator Librowy: 204829

Spis treści

Wstęp (Monika Wiśniewska-Kin, Jolanta Bonar, Anna Buła) 7

Dorota Klus-Stańska, Formatowanie dziecka i dzieciństwa. Kontrowersje wokół rozumienia rozwoju w diagnostycznym paradygmacie pedagogiki 13

Ewa Filipiak, Strategie badań rozwoju i uczenia się dzieci: podejście kulturowo-historyczne 33

Jolanta Zwiernik, Partycypacyjne badania dzieci jako proces emancypacyjny 47

Renata Michalak, Istota i natura uczenia się dzieci w perspektywie ucieleśnionego poznania 63

Jolanta Bonar, Monika Wiśniewska-Kin, Wyzwalanie dziecięcych sposobów konceptualizacji świata na przykładzie analizy znaczenia pojęcia h o r y z o n t 79

Jan Amos Jelinek, Mała astronomia. Wyobrażenia Układu Słonecznego u dzieci 5-letnich 93

Małgorzata Zalewska-Bujak, Prawdy i mity o miejscu dziecka w centrum działań nauczyciela – w perspektywie nauczycielskich narracji i teorii Pierre’a Bourdieu 109

Ewa Kochanowska, Uczenie się we współpracy w klasie – (nie)możliwe obszary działań nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 123

Edyta Ćwikła, Przykład oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej jako element motywowania ucznia do nauki 137

Paulina Gieroń, Sandra Wilczek, Wykorzystanie materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu 151

Karolina Macuga, Anna Kowalczyk, Maja Walęciak, Wspomaganie rozwoju zmysłów dziecka – ścieżka sensoryczna 169

Noty o Autorach 179