"Horyzonty dziecięcych znaczeń"
Identyfikator Librowy: 204829
Spis treści
Wstęp (Monika Wiśniewska-Kin, Jolanta Bonar, Anna Buła) 7
Dorota Klus-Stańska, Formatowanie dziecka i dzieciństwa. Kontrowersje wokół rozumienia rozwoju w diagnostycznym paradygmacie pedagogiki 13
Ewa Filipiak, Strategie badań rozwoju i uczenia się dzieci: podejście kulturowo-historyczne 33
Jolanta Zwiernik, Partycypacyjne badania dzieci jako proces emancypacyjny 47
Renata Michalak, Istota i natura uczenia się dzieci w perspektywie ucieleśnionego poznania 63
Jolanta Bonar, Monika Wiśniewska-Kin, Wyzwalanie dziecięcych sposobów konceptualizacji świata na przykładzie analizy znaczenia pojęcia h o r y z o n t 79
Jan Amos Jelinek, Mała astronomia. Wyobrażenia Układu Słonecznego u dzieci 5-letnich 93
Małgorzata Zalewska-Bujak, Prawdy i mity o miejscu dziecka w centrum działań nauczyciela – w perspektywie nauczycielskich narracji i teorii Pierre’a Bourdieu 109
Ewa Kochanowska, Uczenie się we współpracy w klasie – (nie)możliwe obszary działań nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej 123
Edyta Ćwikła, Przykład oceniania kształtującego w edukacji wczesnoszkolnej jako element motywowania ucznia do nauki 137
Paulina Gieroń, Sandra Wilczek, Wykorzystanie materiału rozwojowego Marii Montessori do tworzenia stymulującej przestrzeni edukacyjnej w przedszkolu 151
Karolina Macuga, Anna Kowalczyk, Maja Walęciak, Wspomaganie rozwoju zmysłów dziecka – ścieżka sensoryczna 169
Noty o Autorach 179