"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 530. Sharing economy vs. access economy"
Identyfikator Librowy: 204933
Spis treści
Wstęp 8
Część 1. Sharing economy w teorii i w praktyce gospodarczej 12
Nina Stępnicka, Paulina Wiączek: Sharing economy vs. access economy – wybrane aspekty terminologiczne i metodologiczne 14
Katarzyna Włodarczyk: Konsumpcja kolaboratywna w dobie globalizacji konsumpcji 27
Justyna Ziobrowska: Pokolenie wspólnych zasobów 38
Nina Stępnicka: Sharing economy a ekonomia społeczna i ekonomia behawioralna 47
Agnieszka Bukietyńska: Technologie informacyjno-komunikacyjne a ekonomia współdzielenia 56
Małgorzata Błażejowska: Sieciowanie branżowe podmiotów ekonomii społecznej na przykładzie „Panato Bag” 68
Elżbieta Mirecka: Sharing economy a podatki 78
Agnieszka Kochel: Podatkowe aspekty ekonomii współdzielenia w Polsce 87
Część 2. Cechy gospodarki współdzielenia w decyzjach zarządczych 98
Anita Tkocz: Marketing wspólnej sprawy jako przykład współpracy organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw 100
Barbara Iwankiewicz-Rak, Barbara Mróz-Gorgoń: Crowdfunding – przykład społecznego współdzielenia 109
Anna Motylska-Kuźma: Equity crowdfunding – doświadczenia polskie 118
Mateusz Rak: Współpraca fundacji korporacyjnych i ich założycieli w realizacji celów strategii 128
Adam Hetmańczuk, Tomasz Hetmańczuk: Czy asymetria sald w systemie TARGET2 może być interpretowana w kategoriach szeroko rozumianej sharing economy? 138
Zbigniew Jurczyk: Zasady sprawiedliwej wymiany a marketing 148
Putyło Katarzyna: Tworzenie wartości dla pacjenta i dla podmiotu medycznego w usługach ochrony zdrowia 165