"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr. 530. Sharing economy vs. access economy"

Identyfikator Librowy: 204933

Spis treści

Wstęp 8

Część 1. Sharing economy w teorii i w praktyce gospodarczej 12

Nina Stępnicka, Paulina Wiączek: Sharing economy vs. access economy – wybrane aspekty terminologiczne i metodologiczne 14

Katarzyna Włodarczyk: Konsumpcja kolaboratywna w dobie globalizacji konsumpcji 27

Justyna Ziobrowska: Pokolenie wspólnych zasobów 38

Nina Stępnicka: Sharing economy a ekonomia społeczna i ekonomia behawioralna 47

Agnieszka Bukietyńska: Technologie informacyjno-komunikacyjne a ekonomia współdzielenia 56

Małgorzata Błażejowska: Sieciowanie branżowe podmiotów ekonomii społecznej na przykładzie „Panato Bag” 68

Elżbieta Mirecka: Sharing economy a podatki 78

Agnieszka Kochel: Podatkowe aspekty ekonomii współdzielenia w Polsce 87

Część 2. Cechy gospodarki współdzielenia w decyzjach zarządczych 98

Anita Tkocz: Marketing wspólnej sprawy jako przykład współpracy organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw 100

Barbara Iwankiewicz-Rak, Barbara Mróz-Gorgoń: Crowdfunding – przykład społecznego współdzielenia 109

Anna Motylska-Kuźma: Equity crowdfunding – doświadczenia polskie 118

Mateusz Rak: Współpraca fundacji korporacyjnych i ich założycieli w realizacji celów strategii 128

Adam Hetmańczuk, Tomasz Hetmańczuk: Czy asymetria sald w systemie TARGET2 może być interpretowana w kategoriach szeroko rozumianej sharing economy? 138

Zbigniew Jurczyk: Zasady sprawiedliwej wymiany a marketing 148

Putyło Katarzyna: Tworzenie wartości dla pacjenta i dla podmiotu medycznego w usługach ochrony zdrowia 165