"Miłość a pedagogika"
Identyfikator Librowy: 216978
Spis treści
Krzysztof Kamiński, Przedsłowie. Pedagogika: między miłością a oligofilią 7
MIŁOŚĆ – POJĘCIE I BADANIASławomir Sztobryn, Miłość – między pragnieniem a tabu 15
Maria Szyszkowska, Nadużywanie pojęcia miłości 24
Magdalena Parzyszek, Od miłości oczarowania i rozczarowania do miłości dawania i otrzymywania 30
Alina Rynio, Cechy i oblicza miłości w nauczaniu św. Jana Pawła II i Benedykta XVI 43
Małgorzata Kierzkowska, Karolina Skarbek, Oblicza miłości w rodzinie patchworkowej 61
MIŁOŚĆ – KONTEKSTY KULTUROWEEwa Jakimowska, „Pedagogika Siebie?” – Michela Foucault wykład z historii seksualności 75
Andrzej Kasperek, Różne postaci miłości – przypadek prozy Emmanuela Carrère’a. Studium socjologiczne o związkach między literaturą i życiem społecznym 94
Izabela Kiełtyk-Zaborowska, O zaletach baśni i trudnych relacjach międzyludzkich na podstawie wybranych utworów braci Grimm 109
Małgorzata Gajak-Toczek, Wychowanie jako dar miłości. Kilka uwag o filmie „Bezcenny dar” w reżyserii Michaela O. Sajbela w świetle założeń filozofii dialogu Józefa Tischnera 125
Katarzyna Płoszaj, Wiesław Firek, Doktryna wzajemnegoszacunku w edukacji olimpijskiej Pierreʼa de Coubertina 140
MIŁOŚĆ – APLIKACJE PEDAGOGICZNEAndrzej Sztylka, Humanistyczna idea miłości do tego, co ludzkie, i jej pedagogiczne znaczenie 153
Małgorzata Balukiewicz, Miłość jako powinność nauczyciela wychowawcy w pracach wybranych pedagogów 164
Jowita Gromysz, Postromantycy – uczniowie XXI wieku 178
Adrianna Zawadzka, Miłość jako inspiracja twórcza w pedagogice osób niepełnosprawnych 201
Norbert Niestolik, Irena Sendlerowa, dobro i miłość jako motyw działań człowieka – z doświadczeń pedagoga 213
Cecylia Mirela Nawrot, Czas optymizmu w życiu małego dziecka 234
Teresa Jemczura, Miłość jako prymarna dystynkcja personalizmu pedagogicznego 244
Mariola Bach CSFN, Wychowanie integralne, czyli o wartościach i miłości 257
Justyna Modrzejewska, Agnieszka Roszkowska, JolantaWalaszek-Latacz, Ponadczasowe aspekty wychowawcze miłości w teoriach wybitnych pedagogów i psychologów 267
Indeks nazwisk 280