"Bazgrota w twórczości plastycznej dziecka"
Libra identifier: 217528
Table of Contents
Płyta CDAneksy – dokumentacja badańAneks 1
Rozdział 1
Rozdział 2
Wyniki analizy ilościowej1. Wyniki surowe uzyskane w grupach eksperymentalnych i kontrolnych2. Średnia liczba jakości wizualnych w pracach plastycznych dzieci w ćwiczeniach (ćw. 5)3. Rozkład hipotetycznych wyników i rozkłady skumulowanych proporcji wyników w badanych próbach*4. Tabele obliczeniowe dla testu Kołmogorowa-Smirnowa5. Wartość krytyczna KD uzyskana w rezultacie analizy wyników badań testem Kołmogorowa-SmirnowaAneks 2
Rozdział 3
Wyniki analizy jakościowej1. Rysunki swobodne – wyniki analizy jakościowej2. Prace eksperymentalne – wyniki analizy jakościowej3. Matryce – Bazgrota – „matryca pojęciowa”Aneks 3
Wstęp / 7
Fenomen bazgroty / 13
1.1. Cechy formalne pracy plastycznej / 28
1.1.1. Linia i plama barwna / 28
1.1.2. Forma koła / 31
1.1.3. Bryła / 35
1.2. Znaczenie bazgroty w rozwoju psychicznym dziecka / 36
1.3. Percepcja wzrokowa i działanie plastyczne dziecka w okresie bazgroty / 44
1.4. Semantyczność bazgroty / 71
1.5. Pedagogiczny aspekt rozwoju twórczości plastycznej dziecka / 82
1.6. Bazgrota w kontekście wybranych teorii rozwoju psychicznego i plastycznego dziecka / 91
1.7. Twórczość plastyczna wybranych twórców w kontekście bazgroty / 100
Badania własne / 121
2.1. Cel i przedmiot badań / 123
2.2. Problemy badawcze i hipotezy / 125
2.3. Metoda badań / 126
2.4. Zmienne w eksperymencie / 131
2.5. Wskaźniki / 133
2.6. Charakterystyka badanej grupy / 146
2.7. Program eksperymentu / 147
2.8. Procedura badawcza / 150
3.1. Analiza ilościowa wyników badań / 155
Analiza wyników badań / 155
3.2. Analiza jakościowa wyników badań / 159
3.3. Analiza wyników jakościowych w oparciu o matryce / 190
3.4. Dyskusja / 205
3.5. Wnioski dla praktyki pedagogicznej / 211
Zakończenie / 213
Bibliografia / 217
Indeks nazwisk / 233
Indeks rzeczowy / 241
Summary / 245
Zusammenfassung / 247