"Psychologia sportu"
Libra identifier: 218846
Table of Contents
Przedmowa (Brian Hemmings i Tim Holder) 10
O autorach 14
Podziękowania 18
Rozdział 1. Wprowadzenie (Brian Hemmings i Tim Holder) 20
1.1. Podejście poznawczo-behawioralne 20
1.2. Rodzaje diagnozy i interwencji 21
1.3. Techniki i umiejętności 21
1.4. Praktyka refleksyjna 22
Bibliografia 23
CZĘŚĆ A. WSPÓŁPRACA Z INDYWIDUALNYMI ZAWODNIKAMI 26
Rozdział 2. Wzmacnianie poczucia własnej skuteczności w zawodowym tenisie ziemnym: intensywna praca podczas przygotowania do udziału w cyklu turniejów (Chris Harwood) 28
2.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 28
2.2. Wstępna diagnoza potrzeb 31
2.3. Od zidentyfikowanych potrzeb do celów interwencji 37
2.4. Interwencje i monitoring 37
2.5. Ocena interwencji 48
2.6. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 51
2.7. Podsumowanie 53
Bibliografia 54
Pytania do czytelników 54
Rozdział 3. Radzenie sobie z dystraktorami w krykiecie (Brian Hemmings) 56
3.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 56
3.2. Wstępna diagnoza potrzeb 57
3.3. Interwencje i monitoring 60
3.4. Ocena interwencji 66
3.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 69
Pytania do czytelników 72
3.6. Podsumowanie 72
Bibliografia 73
Rozdział 4. Konsultacja na ringu: współpraca psychologiczna z zawodowym pięściarzem z tytułem mistrza świata (Andrew M. Lane) 76
4.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 76
4.2. Wstępna diagnoza potrzeb 77
4.3. Interwencja i monitoring 80
4.4. Ocena interwencji 83
4.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 84
4.6. Podsumowanie 88
Bibliografia 89
Pytania do czytelników 89
Rozdział 5. Tworzenie pozytywnych przekonań dotyczących wykonania w świecie bowlingu sportowego (Caroline Marlow) 91
5.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 91
5.2. Wstępna diagnoza potrzeb 92
5.3. Interwencje i monitoring 96
5.4. Ocena interwencji 107
5.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 111
Pytania do czytelników 113
5.6. Podsumowanie 113
Bibliografia 114
Rozdział 6. Wzmacnianie pewności siebie u nastoletniego golfi sty (Iain Greenlees) 116
6.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 116
6.2. Wstępna diagnoza potrzeb 117
6.3. Interwencje i monitoring 123
6.4. Ocena interwencji 129
6.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 130
Pytania do czytelników 133
6.6. Podsumowanie 133
Bibliografia 134
CZĘŚĆ B. WSPÓŁPRACA Z DRUŻYNAMI I REPREZENTACJAMI 136
Rozdział 7. Zastosowanie psychologii sportu w przypadku osady wioślarskiej na poziomie kadry olimpijskiej: wyjście poza trening umiejętności psychologicznych (Chris Shambrook) 138
7.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 138
7.2. Wstępna diagnoza potrzeb 140
7.3. Interwencje i monitoring 142
7.4. Ocena interwencji 155
7.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 157
Pytania do czytelników 164
7.6. Podsumowanie 164
Bibliografia 165
Rozdział 8. Prowadzenie warsztatów edukacyjnych dla rugbistów z różnych grup wiekowych: doświadczenia psychologa sportu-stażysty (Jenny Page) 166
8.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 166
8.2. Wstępna diagnoza potrzeb – pierwszy sezon 167
8.3. Interwencja i monitoring – pierwszy sezon 168
8.4. Ocena interwencji – pierwszy sezon 170
8.5. Diagnoza potrzeb – drugi sezon 175
8.6. Interwencja i monitoring – drugi sezon 176
8.7. Ocena interwencji – drugi sezon 179
8.8. Podsumowanie 183
Bibliografia 184
Pytania do czytelników 184
Rozdział 9. Proces formułowania celów drużynowych w profesjonalnej piłce nożnej (Richard Thelwell) 187
9.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 187
9.2. Wstępna diagnoza potrzeb 188
9.3. Interwencje i monitoring 191
9.4. Ocena interwencji 199
9.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 201
Pytania do czytelników 203
9.6. Podsumowanie 203
Bibliografia 204
CZĘŚĆ C. PSYCHOLOG JAKO CZŁONEK SZTABU SZKOLENIOWEGO 208
Rozdział 10. Budowanie roli i praca psychologa sportu na igrzyskach paraolimpijskich (Jonathan Katz) 210
10.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 210
10.2. Diagnoza wymagań/potrzeb związanych z rolą psychologa w misji olimpijskiej 213
10.3. Interwencje i monitoring 218
10.4. Ocena interwencji 221
10.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 223
10.6. Epilog 227
Pytania do czytelników 228
10.7. Podsumowanie 228
Bibliografia 229
Rozdział 11. Zintegrowane, interdyscyplinarne wsparcie dla kontuzjowanej rugbistki (Sarah Cecil, Raphael Brandon, James Moore) 230
11.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 230
11.2. Wstępna diagnoza potrzeb 231
11.3. Interwencje i monitoring 234
11.4. Ocena interwencji 241
11.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 243
Pytania do czytelników 248
11.6. Podsumowanie 248
Bibliografia 249
Rozdział 12. Opracowywanie materiałów edukacyjnych dla trenerów tenisa stołowego – zastosowanie cyklicznego modelu działania (Tim Holder) 251
12.1. Wprowadzenie/ogólne informacje 251
12.2. Wstępna diagnoza potrzeb 256
12.3. Interwencja i monitoring 257
12.4. Ocena interwencji 262
12.5. Ocena efektywności konsultanta/praktyka refleksyjna 263
Pytania do czytelników 265
12.6. Podsumowanie 265
Bibliografia 266
Indeks rzeczowy 268