"Dziecięce doświadczenia ADHD Tom 1-2"

Identyfikator Librowy: 221828

Spis treści

Podziękowania / 7

Obsada / 10

O książce / 16

Etnografia życia społecznego spornej jednostki diagnostycznej / 18

Tam, gdzie żyją dzikie stwory 18; Teraz do psychiatry 19; ADHD — krajobraz polski 21; Medykalizacja dzieciństwa 28; Akt nazwania a proces diagnostyczny 34; ADHD jako sporna jednostka diagnostyczna 38; Psychiatryzacja dzieci 46; Układy, asamblaże, stawanie się 50; Autoetnograficzne inspiracje 54; Gdy dzieci są traktowane poważnie 56

Usytuowanie. Refleksje na temat metodologii / 59

Malden 59; Podejście metodologiczne 62; Zgody 64; Miejsca i metody 66; Gra w niewypowiedziane 88

Broszury jako nośnik wiedzy i praktyki biopsychiatrycznej / 93

Broszury 94; „ADHD. Razem przeciwdziałamy” — kontury sojuszu 96; Farmakoterapia 98; Plakat i jego przemieszczenie — krótka opowieść etnograficzna 100; Etnograficzne obserwacje: niepewność i farmaceutyki 102; Pomiędzy „ulepszaniem” i „leczeniem” 106; „Mniej pewne” i „bardziej pewne” formy terapii 108; Aby tylko uniknąć kolejnych zaburzeń 111; Nieustający superbohaterowie 114; Refleksyjność neurologiczna 117; Negocjować niepewność i pomieścić więcej 123

Opowieść pierwsza. Złoty Wilk / 127

Świat Złotego Wilka 128; Rodzina 130; Diagnoza 135; Wrogie środowisko 147; Leki 152; Zmiana 157; Gdzie to ADHD 160

Infrastruktura ADHD w Malden. Tarcia i współistnienie / 161

Naturalistyczna koncepcja ADHD dociera do Polski 161; Dziecko z ADHD nie powinno siedzieć przy oknie 163; Uprawiać grunt zastany (przy udziale farmaceutyków) 171; Centrum i peryferia wiedzy psychiatrycznej w Polsce 176; Dużo porządniejsza diagnoza 180; Zawiła kolonizacja 184; Tarcia i współistnienie 195; Rozmyte granice, ambiwalencje diagnostyczne i stabilność układu 200

Opowieść druga. Miron / 201

Słaby, cichy głos 202; „Bo żeby było dobrze, to chciałam spróbować wszystkiego” 206; "Ale nie mogę tylko to dziecko chwalić" 213; Jak dziecku pomóc? 217; „Pan Bóg musiał jakiś cel mieć w tym wszystkim, prawda?” 221; Witaj w klubie 223; Rower 227

ADHD głosami dzieci / 229

Dziecięce definicje ADHD 232; Zastane światy moralne i szukanie w nich własnego miejsca 244; Definicja w działaniu — „zapożyczone ADHD” i gender 251; Dyskurs medyczny w rozmowach dzieci 256

Kruche dzieci / 267

Bibliografia / 276

Indeks os�b / 290

Table of contents / 294