"Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Tom. 3: Współdziałanie rodziców – dziecka – nauczyciela"

Identyfikator Librowy: 224123

Spis treści

Wstęp (Urszula Szuścik, Renata Raszka, Anna Trzcionka-Wieczorek) / 7

ALTERNATYWNE, INNOWACYJNE DZIAŁANIAW PROCESIE NAUCZANIA–UCZENIA SIĘEdyta Gruszczyk‑KolczyńskaCo wiemy o dzieciach matematycznie uzdolnionych: wyniki badań i działania naprawcze / 13

Elżbieta MarekInnowacje we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej (na podstawie analizy wybranychprogramów kształcenia zintegrowanego) / 38

Kulturelle Variet�t in Eiichiro Odas One Piece / 60

wieku w polskiej szkole / 71

Izabela Łuc, Małgorzata BortliczekWartościowanie języka i tekstów kultury. Konteksty edukacyjne / 86

PODMIOTY INNOWACYJNYCH DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCHKarolina SkarbekRola nauczyciela w rozbudzaniu zainteresowań i rozwijaniu uzdolnień matematycznychdzieci / 105

współpracy i współdziałania / 120

Beata Oelszlaeger‑KosturekO funkcjonowaniu nauczyciela „na starcie” – zarys problemu / 131

Jolanta MaciągW poszukiwaniu alternatywnej strategii rozwijania potencjału myślenia i uczenia siędzieci we wczesnej edukacji / 143

Renata RaszkaWychowanie ekonomiczne w kontekście kształcenia nauczycieli małego dziecka / 155

szkoły / 177

Darina Jirotková, Anna Kuřík Sukniak, Pavlína PlaczkováMetoda Hejnego w nauczaniu matematyki. Komunikat z warsztat�w / 191

Ondřej ŠimikThe Socrative Application and Its Use in Primary School / 201

Magdalena ChristTwórcze rozwiązywanie problemów na przykładzie programów: Odyseja Umysłui Destination Imagination / 214

Jolanta Krzyżewska, Wiesława OrszulikO możliwości wykorzystania w edukacji heurystycznych walorów dowcipu językowego / 224

Izabela StelmasiakŻywotność edukacji chrześcijańskiej w ponowoczesności / 239

Indeks nazwisk / 249