"Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem"
Identyfikator Librowy: 228900
Spis treści
Wstęp 7
1. Język, mowa, komunikacja 12
2. Kompetencja komunikacyjna 15
3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 33
4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 39
1. Autyzm – problemy terminologiczne 65
II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 65
2. Etiologia autyzmu 71
3. Objawy autyzmu 76
1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 84
III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 84
2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 89
3. Werbalne zachowania komunikacyjne 93
IV. Metodologia badań własnych 109
1. Kompetencja werbalna (językowa) 136
V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 136
2. Umiejętności interakcyjne 153
3. Kompetencja społeczno-kulturowa 166
4. Kompetencja pragmatyczna 181
5. Kompetencja emocjonalna 193
6. Kompetencja poznawcza 204
7. Kompetencja symboliczna 209
8. Kompetencja metakomunikacyjna 214
9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) 216
VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 218
1. Echolalie 219
2. Stereotypie językowe 244
3. Powtarzające się aktywności językowe 248
4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 255
5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów 258
VII. Wnioski i postulaty badawcze 261
Bibliografia 271
Spis tabel 285
Aneks 286