"Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem"

Identyfikator Librowy: 228900

Spis treści

Wstęp 7

1. Język, mowa, komunikacja 12

2. Kompetencja komunikacyjna 15

3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 33

4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 39

1. Autyzm – problemy terminologiczne 65

II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 65

2. Etiologia autyzmu 71

3. Objawy autyzmu 76

1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 84

III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 84

2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 89

3. Werbalne zachowania komunikacyjne 93

IV. Metodologia badań własnych 109

1. Kompetencja werbalna (językowa) 136

V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 136

2. Umiejętności interakcyjne 153

3. Kompetencja społeczno-kulturowa 166

4. Kompetencja pragmatyczna 181

5. Kompetencja emocjonalna 193

6. Kompetencja poznawcza 204

7. Kompetencja symboliczna 209

8. Kompetencja metakomunikacyjna 214

9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) 216

VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 218

1. Echolalie 219

2. Stereotypie językowe 244

3. Powtarzające się aktywności językowe 248

4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 255

5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów 258

VII. Wnioski i postulaty badawcze 261

Bibliografia 271

Spis tabel 285

Aneks 286