"Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań"

Identyfikator Librowy: 231164

Spis treści

Strona tytułowa 2

Spis treści 3

Wstęp 5

Kierunki odpowiedzialnej edukacji 9

Rekonstrukcja kulturowa doświadczenia percepcyjnego osoby uczącej się 10

Edukacja zorientowana egzystencjalnie Aspekty metodologiczne rozważań 27

Pedagogiczny aspekt jakości życia w kontekście wychowania do odpowiedzialności w ujęciu personalistycznym 40

Nauczyciel w kontekście społecznych oczekiwań 54

Wizerunek nauczyciela w perspektywie współczesnych przemian kulturowych i społecznych 55

Płynna teraźniejszość a asertywność nauczyciela 71

(Nie)przygotowanie do zawodu nauczyciela a jakość wczesnej edukacji 87

Oczekiwania i bariery napotykane na drodze doskonalenia zawodowego nauczycieli wychowania przedszkolnego w Republice Czeskiej i Rzeczypospolitej Polskiej 99

Uczeń w kontekście edukacyjnych i społecznych oddziaływań 119

Kompetencje społeczne a motywacja do nauki uczniów szkół systemowych oraz Montessori – analiza porównawcza 120

Ignorowanie samorzutnych wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – nowe konteksty analizy i interpretacji aktów komunikacyjnych w kształceniu zintegrowanym 145

Specjalne potrzeby edukacyjne w perspektywie społecznych przemian pedagogicznego dyskursu 168

W kierunku normalizacyjnych zmian w obszarze edukacji inkluzyjnej i społecznego włączania uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych 181

Konteksty i warunki demograficzno-gospodarcze orientacji edukacyjno-zawodowej ucznia w sytuacji decyzji (na przykładzie województwa śląskiego) 196

Strona redakcyjna 210