"Nauczyciel i uczeń w kontekście społecznych przemian i oczekiwań"
Identyfikator Librowy: 231164
Spis treści
Strona tytułowa 2
Spis treści 3
Wstęp 5
Kierunki odpowiedzialnej edukacji 9
Rekonstrukcja kulturowa doświadczenia percepcyjnego osoby uczącej się 10
Edukacja zorientowana egzystencjalnie Aspekty metodologiczne rozważań 27
Pedagogiczny aspekt jakości życia w kontekście wychowania do odpowiedzialności w ujęciu personalistycznym 40
Nauczyciel w kontekście społecznych oczekiwań 54
Wizerunek nauczyciela w perspektywie współczesnych przemian kulturowych i społecznych 55
Płynna teraźniejszość a asertywność nauczyciela 71
(Nie)przygotowanie do zawodu nauczyciela a jakość wczesnej edukacji 87
Oczekiwania i bariery napotykane na drodze doskonalenia zawodowego nauczycieli wychowania przedszkolnego w Republice Czeskiej i Rzeczypospolitej Polskiej 99
Uczeń w kontekście edukacyjnych i społecznych oddziaływań 119
Kompetencje społeczne a motywacja do nauki uczniów szkół systemowych oraz Montessori – analiza porównawcza 120
Ignorowanie samorzutnych wypowiedzi uczniów przez nauczyciela – nowe konteksty analizy i interpretacji aktów komunikacyjnych w kształceniu zintegrowanym 145
Specjalne potrzeby edukacyjne w perspektywie społecznych przemian pedagogicznego dyskursu 168
W kierunku normalizacyjnych zmian w obszarze edukacji inkluzyjnej i społecznego włączania uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych 181
Konteksty i warunki demograficzno-gospodarcze orientacji edukacyjno-zawodowej ucznia w sytuacji decyzji (na przykładzie województwa śląskiego) 196
Strona redakcyjna 210