"Miasta studentów – miasta konsumentów"

Identyfikator Librowy: 231349

Spis treści

Wykaz skrótów 7

Miasta studentów – miasta konsumentów. Problem badawczy 9

Wprowadzenie 9

Metodologia badań 15

Struktura pracy 18

1.1. Pojęcie zachowań konsumenckich studentów 21

Rozdział 1. Zachowania konsumenckie studentów jako użytkowników współczesnych miast akademickich 21

1.2. Wymiar gospodarczy zachowań konsumenckich studentów w miastach akademickich 23

1.2.1. Zachowania konsumenckie studentów w sferze zakwaterowania 23

1.2.2. Zachowania konsumenckie studentów w sferze czasu wolnego 28

1.2.3. Zachowania konsumenckie studentów w pozostałych sferach 30

1.3. Wymiar przestrzenny zachowań konsumenckich studentów 36

1.3.1. Konfiguracje przestrzenne aktywności studentów w miastach akademickich 36

1.3.2. Zjawiska studentyfikacji i destudentyfikacji 40

1.4. Wymiar czasowy zachowań konsumenckich studentów 46

1.5. Cechy studentów różnicujące ich zachowania konsumenckie 48

2.1. Specyfika Łodzi jako poprzemysłowego miasta akademickiego 55

Rozdział 2. Zachowania konsumenckie studentów w gospodarce i przestrzeni Łodzi 55

2.2. Charakterystyka próby badawczej 64

2.3. Wielkość, struktura i źródła finansowania wydatków konsumenckich studentów w Łodzi 66

2.4. Wymiar gospodarczy, przestrzenny i czasowy zachowań konsumenckich studentów w Łodzi 69

2.4.1. Studenci jako uczestnicy rynku edukacyjnego 69

2.4.2. Studenci jako uczestnicy rynku mieszkaniowego 73

2.4.3. Studenci jako uczestnicy rynku usług czasu wolnego 86

2.4.4. Studenci jako uczestnicy rynku gastronomicznego 101

2.4.5. Studenci jako uczestnicy rynku handlowego 106

2.4.6. Studenci jako uczestnicy rynku transportowego 111

2.5. Ramy czasowe pobytu studentów w Łodzi 115

2.5.1. Pobyt studentów w mieście w trakcie kształcenia akademickiego 115

2.5.2. Związki studentów z miastem po ukończeniu kształcenia akademickiego 118

3.1. Specyfika Turynu jako poprzemysłowego miasta akademickiego 121

Rozdział 3. Zachowania konsumenckie studentów w gospodarce i przestrzeni Turynu 121

3.2. Charakterystyka próby badawczej 130

3.3. Wielkość, struktura i źródła finansowania wydatków konsumenckich studentów w Turynie 132

3.4. Wymiary gospodarczy, przestrzenny i czasowy zachowań konsumenckich studentów w Turynie 135

3.4.1. Studenci jako uczestnicy rynku edukacyjnego 135

3.4.2. Studenci jako uczestnicy rynku mieszkaniowego 139

3.4.3. Studenci jako uczestnicy rynku usług czasu wolnego 150

3.4.4. Studenci jako uczestnicy rynku gastronomicznego 165

3.4.5. Studenci jako uczestnicy rynku handlowego 169

3.4.6. Studenci jako uczestnicy rynku transportowego 175

3.5. Ramy czasowe pobytu studentów w Turynie 178

3.5.1. Pobyt studentów w mieście w trakcie kształcenia akademickiego 178

3.5.2. Związki studentów z miastem po ukończeniu kształcenia akademickiego 180

Rozdział 4. Rola zachowań konsumenckich studentów w rozwoju gospodarczym i przestrzennym Łodzi i Turynu. Analiza porównawcza 183

Synteza wyników 205

Zakończenie 205

Rekomendacje dla polityki miejskiej 209

Podziękowania 213

Bibliografia 215

Spis fotografii 227

Spis map 229

Spis rysunków 231

Spis tabel 233

Spis wykresów 235

Załączniki 237

Summary in English 245

Riepilogo in italiano 249