"Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej"
Identyfikator Librowy: 234090
Spis treści
Wstęp str 9
Pojęcie administracji publicznej str 11
Rozdział 1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej str 11
Pojęcie służby cywilnej str 13
Tradycyjny model administracji a nowe zarządzanie publiczne str 14
Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw str 19
Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej str 25
Podstawy prawne systemu ocen okresowych str 28
Rozdział 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej str 28
Przygotowanie do wdrożenia systemu ocen str 36
str 36
Częstotliwość oceny str 40
Kryteria oceny str 43
Metoda oceny str 45
Skala ocen str 47
Kwestia samooceny str 53
Przygotowanie do rozmowy str 53
Rozdział 3. Prowadzenie rozmów oceniających str 53
Rozmowa a wypełnianie formularza oceny str 57
Zasady prowadzenia rozmów oceniających str 58
Przekazywanie informacji pozytywnych str 65
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych str 66
Rozdział 4. Pojęcie i istota rozwoju zawodowego str 71
str 71
Podział życia zawodowego na etapy str 72
Miejsce pracy w hierarchii wartości życiowych str 74
str 74
Struktura motywów związanych z pracą zawodową str 75
Typologia mechanizmów rozwoju zawodowego str 75
Analiza potencjału zawodowego pracowników str 79
str 79
Wspieranie rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników str 81
Rekrutacja wewnętrzna jako działanie wspierające rozwój zawodowy pracowników str 85
Rekrutacja wewnętrzna (nabór wewnętrzny) w służbie cywilnej str 88
Procedura tworzenia IPRZ str 92
Rozdział 5. Indywidualne programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej str 92
Podmioty uczestniczące w procesie ustalania i realizacji IPRZ - role i zadania każdego z nich str 96
Pracownik (członek korpusu służby cywilnej) str 96
Bezpośredni przełożony str 99
Dział personalny str 104
Najwyższe kierownictwo str 107
Rozdział 6. Formy rozwoju możliwe do zastosowania w ramach IPRZ str 109
Szkolenia str 109
E-learning str 112
Coaching str 115
Mentoring str 119
Samodoskonalenie str 123
Program szkoleń wewnętrznych str 124
Miniporadnik trenera wewnętrznego str 125
Jak zapanować nad tremą? str 126
Jak się ubrać? str 129
Jak zadbać o tzw. mowę ciała? str 131
Czym są kompetencje? str 134
Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników str 134
str 135
str 138
Metody oceny kompetencji pracowników str 144
str 144
Tradycyjna ocena okresowa str 144
Testy str 154
Development Center (centrum rozwoju, ośrodek rozwoju, DC) str 159
STUDIA PRZYPADKÓI. Wdrażanie indywidualnych programów rozwoju zawodowego (IPRZ) - doświadczenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej str 171
Mariusz Czyżak, Joanna KencleII. System szkoleń wewnętrznych - doświadczenia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie str 186
Kamil MroczkIII. Model kompetencyjny jako narzędzie integracji procesów HR w urzędzie - doświadczenia Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach str 203
Zuzanna Bartczak, Katarzyna Śliwa-SzajoIV. Development Center - doświadczenia Głównego Urzędu Statystycznego str 221
Emilia Andrzejczak, Renata PiaskowskBibliografia str 243
Indeks str 249