"Kompetencje XXI wieku certyfikacja biegłości językowej/Competences of the 21st century: Certification of language proficiency"

Identyfikator Librowy: 241766

Spis treści

Wstęp 9

Introduction 13

I. Teoretyczne aspekty ewaluacji biegłości językowejTheoretical aspects of language proficiency assessmentHanna KomorowskaThe predicament of assessment 19

Constant LeungLanguage in assessment: Universalist vs. demotic approaches 29

Sylwia Kossakowska-PisarekTask-based language assessment in light of recent changes in the CEFR regarding mediation and plurilingualism 45

II. Proces certyfikacji biegłości językowejThe process of certification of language proficiencyIwona JanowskaMniej niż A1…, czyli o kompetencjach użytkownika języka na poziomie Pre-A1 57

Bojan ProsenjakHow to construct your test: The influence of test length on students’ achievement 80

Agnieszka Leńko-Szymańska, Jo Lewkowicz, Tomasz ŻółtakAssessment of B2 English exam writing subtest: A quantitative analysis of the results of a pro-quality study 93

Jolanta Sujecka-Zając, Radosław KucharczykOcenianie wypowiedzi pisemnej na egzaminie certyfikacyjnym z języka angielskiego (poziom B2) – analiza jakościowa wyników badania projakościowego 107

Monika SobejkoIntroducing interactive speaking tasks to improve the construct coverage of a test: A welcome change for test users? 129

III. Certyfikacja biegłości w zakresie wybranych językówCertification of proficiency in selected languagesAgnieszka KarolczukCechy polszczyzny zadań wykorzystywanych w certyfikacji języka polskiego jako obcego 145

Marta KaliskaCertyfi kacja biegłości języka włoskiego a potrzeby studentów szkół wyższych 154

Z doświadczeń pracy nad układaniem testów z języka rosyjskiego na poziomach biegłości C1 i C2 166

Angelika AdamczykKonstruowanie egzaminów certyfikacyjnych z języka hebrajskiego – trudności i wyzwania 177

Kamila StanekFormy grzecznościowe w konstruowaniu zadań testowych – analiza autorska na przykładzie języka tureckiego 186

IV. Certyfikacji biegłości w zakresie języków specjalistycznych Certification of proficiency in languages for specific purposesElżbieta Gajewska, Magdalena SowaCzego spodziewać się po pracowniku z certyfikatem z języka biznesowego, czyli o kłopotach z testowaniem umiejętności językowych w kontekście zawodowym 203

Anna IwanowskaOczekiwania wobec kompetencji językowych żołnierzy a certyfikacja ich biegłości – STANAG 6001 216

V. Certyfikacja biegłości językowej w szerszym ujęciuA wider perspective on certification of language proficiencyOlga UkrayinskaExploiting CEFR descriptors in developing pre-service teachers’ language assessment literacy (Ukrainian context) 231

Agnieszka M. Sendur(Nie)uczciwość akademicka polskich studentów a poświadczanie kwalifikacji 244

Indeks osób / Index 267