"Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej"
Libra identifier: 243112
Table of Contents
Sylwester Gregorczyk, Grzegorz Urbanek, Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej 9
Elżbieta Urbanowska-Sojkin, Adam Weinert, Otwarte formułowanie strategii z wykorzystaniem kolektywnej inteligencji przedsiębiorstwa 19
Adam Leśniewski, Konkurencyjność widziana przez pryzmat kultury organizacyjnej przedsiębiorstw – studium teoretyczne 37
Krzysztof Machaczka, Małgorzata Machaczka, Model transformacyjno‑systemowy zarządzania wymiarem strategicznym przedsiębiorstwa w aspekcie dyfuzji kultury organizacji 49
Anna Witek-Crabb, Katarzyna Piórkowska, Janusz Marek Lichtarski, Strategiczni myśliciele w świetle przeglądu literatury i studiów biograficznych 65
Kamila Malewska, Milena Ratajczak-Mrozek, Maja Sajdak, Wpływ cech przedsiębiorcy na kształtowanie dynamicznych zdolności przedsiębiorstw w działalności międzynarodowej 85
Wojciech Popczyk, Modele sukcesji zarządzania w przedsiębiorstwach rodzinnych 105
Iwona Staniec, Porównywalność w badaniach zjawiska oportunizmu 121
Marzena Syper-Jędrzejak, Kapitał erotyczny składową kapitału relacyjnego organizacji 137
Współpraca i konkurencja w ekosystemach biznesowychAnna Ujwary-Gil, Metasieciowe ujęcie organizacji IT z perspektywy najmniej zintegrowanych społecznie aktorów 153
Piotr Pachura, Badania nad przestrzeniami organizacji 171
Rafał Kusa, Wybrane aspekty pomiaru koopetycji w kontekście orientacji przedsiębiorczej organizacji 185
Wioletta Mierzejewska, Koopetycja wewnątrzorganizacyjna w grupach kapitałowych działających w Polsce 199
Krzysztof Ćwik, Orientacja strategiczna małych przedsiębiorstw a przynależność do grupy kapitałowej 215
Katarzyna Czernek-Marszałek, Wiążący i pomostowy kapitał społeczny we współpracy przedsiębiorców sektora turystycznego 229
Adam Sulich, Studium przypadku sieci międzyorganizacyjnej w sektorze dóbr i usług środowiskowych 245
Kierunki ewolucji cyfrowych modeli biznesowychJerzy Niemczyk, Rafał Trzaska, Klasyfikacja modeli biznesowych w Industry 4.0 267
Marek Jabłoński, Adam Jabłoński, Agnieszka Anna Szpitter, Dynamika modeli biznesu przedsiębiorstw w gospodarce cyfrowej – perspektywa monetyzacji 295
Wojciech Cieśliński, Cyfrowa dojrzałość organizacji – założenia poznawczo‑metodologiczne 315
Kazimierz Perechuda, Konceptualizacja modelu e‑biznesu 339
Rafał Kasprzak, Albert Tomaszewski, Dr Marta Ziółkowska, Operacjonalizacja modelu biznesu w przemysłach kreatywnych – wstępne wyniki badań 351
Marek Brzeziński, Zdolności organizacyjne przedsiębiorstwa – ujęcie procesowe 367
Michał Trocki, Emil Bukłaha, Mateusz Juchniewicz, Witalij Metelski, Zastosowanie podejścia matrycy logicznej w zarządzaniu strategicznym 385
Stefan Trzcieliński, Stan dostosowania systemów utrzymania ruchu do warunków Przemysłu 4.0 405
Małgorzata Dendera-Gruszka, Ewa Kulińska, Dariusz Masłowski, Branżowe łańcuchy dostaw jako szansa dla współczesnych organizacji 419
Magdalena Sawczuk, Współtworzenie wartości w sektorze kreatywnym z perspektywy muzeów 431
Izabela Sztangret, Systemowa multiwartość odpadów komunalnych – podmioty i sposoby tworzenia, wielowymiarowy charakter efektów 447
Paweł Królas, Okazja jako wyznacznik przedsiębiorstwa zwinnego – studium przypadku 465
Zbigniew Matyjas, Uwzględnienie zagadnień geopolityki i geostrategii w analizach strategicznych 483
Maria Romanowska, Atrybuty doskonałości organizacji 499
Witold Kowal, Kontekstowość ocen sprawności organizacji 513
Monika Stelmaszczyk, Wpływ zdolności absorpcyjnej przedsiębiorstwa na jego elastyczność strategiczną: wyniki badań empirycznych 525
Mirosław Jarosiński, Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw wcześnie umiędzynarodowionych 539
Mirosław Matusek, Identyfikacja warunków koniecznych sukcesu serwicyzacji przedsiębiorstw produkcyjnych 549
Marcin Szplit, Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania systemów IT w przedsiębiorstwach – perspektywa wdrożeniowa 569
Wybrane aspekty zarządzania strategicznego w podmiotach non‑profitTeresa Długosz, Pomiar procesu umiędzynarodowienia najlepszych polskich uczelni ekonomicznych 579
Magdalena Ławicka, Zarządzanie relacjami uczelni publicznych z przedsiębiorstwami 601
Justyna Dylik, Rola, znaczenie i wyzwania wynikające ze współpracy uczelni wyższych technicznych z przedsiębiorstwami na przykładzie polskich politechnik 615
Magdalena Wiśniewska, Wartość publiczna a trwała przewaga konkurencyjna miasta – perspektywa teorii organizacji 625
Marcin Flieger, Renty sieciowe urzędu gminy – studium przypadku 639
Aleksandra Sus, Efektywność relacji międzyorganizacyjnej sieci onkologicznej. Konceptualizacja kategorii 653