"Nie(tylko)ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej"

Identyfikator Librowy: 244190

Spis treści

Podziękowania 8

Wstęp (pisany do przyjaciół) 12

O czym jest ta książka? 16

Kondycja postludzka i posthumanizm, o który chodzi 22

O pisaniu 34

Struktura 38

CZEŚĆ PIERWSZA 40

Rozdział 1. Pedagogika Trzech Zasad 40

Pierwsza Zasada 43

Druga Zasada 46

Trzecia Zasada 52

Rozdział 2. Ludzkie sprawy? 60

„Jesteśmy do siebie podobni!” 67

„Każda rzecz jest wyjątkowa!” 78

„Wszędzie relacje!” 84

Rozdział 3. Co robisz, by mieć większy SC? 98

Pedagogiczna troska o dobre życie 99

SC?! 115

Rozdział 4. Co badasz, kiedy badasz edukację? 126

CZĘŚĆ DRUGA 134

Rozdział 5. Płaska i relacyjna ontologia edukacji 134

Rozdział 6. W stronę pedagogiki nie(tylko)ludzkiej 146

Rozdział 7. Pedagogika bliskiego zasięgu 154

Środowisko, ale nie takie, jak myślisz 155

Uczenie się (mimo wszystko!) 161

Rozdział 8. Pedagogika dalekiego zasięgu 178

Złożoność i kwestia pedagogicznej odpowiedzialności 179

Troska o kolektyw 185

Rozdział 9. Co jest do zrobienia (we wszystkich dystansach)? 194

Wybrane wyzwania badawcze 194

Nie-metoda 199

Najbardziej ambitne wyzwanie 205

Zakończenie 212

Słowniczek wybranych terminów 220

Nota bibliograficzna 226

Bibliografia 230

Indeks 254

Summary 266