"Nie(tylko)ludzkie wymiary edukacji. W stronę pedagogiki nieantropocentrycznej"
Identyfikator Librowy: 244190
Spis treści
Podziękowania 8
Wstęp (pisany do przyjaciół) 12
O czym jest ta książka? 16
Kondycja postludzka i posthumanizm, o który chodzi 22
O pisaniu 34
Struktura 38
CZEŚĆ PIERWSZA 40
Rozdział 1. Pedagogika Trzech Zasad 40
Pierwsza Zasada 43
Druga Zasada 46
Trzecia Zasada 52
Rozdział 2. Ludzkie sprawy? 60
„Jesteśmy do siebie podobni!” 67
„Każda rzecz jest wyjątkowa!” 78
„Wszędzie relacje!” 84
Rozdział 3. Co robisz, by mieć większy SC? 98
Pedagogiczna troska o dobre życie 99
SC?! 115
Rozdział 4. Co badasz, kiedy badasz edukację? 126
CZĘŚĆ DRUGA 134
Rozdział 5. Płaska i relacyjna ontologia edukacji 134
Rozdział 6. W stronę pedagogiki nie(tylko)ludzkiej 146
Rozdział 7. Pedagogika bliskiego zasięgu 154
Środowisko, ale nie takie, jak myślisz 155
Uczenie się (mimo wszystko!) 161
Rozdział 8. Pedagogika dalekiego zasięgu 178
Złożoność i kwestia pedagogicznej odpowiedzialności 179
Troska o kolektyw 185
Rozdział 9. Co jest do zrobienia (we wszystkich dystansach)? 194
Wybrane wyzwania badawcze 194
Nie-metoda 199
Najbardziej ambitne wyzwanie 205
Zakończenie 212
Słowniczek wybranych terminów 220
Nota bibliograficzna 226
Bibliografia 230
Indeks 254
Summary 266