"Kwartalnik Pedagogiczny 2019/2 (252)"
Identyfikator Librowy: 246279
Spis treści
Irena Wojnar – Gaston Mialaret. Ostatni animator idei Nowego Wychowania 9
Stefan Mieszalski – Ewolucjonizm wobec kwestii: natura versus kultura – konteksty edukacyjne 24
Krystyna Mihułka, Joanna Chojnacka-Gärtner – A jednak osobowość! Dobry nauczyciel języka obcego w świetle wypowiedzi polskich uczniów i studentów 38
Krzysztof Lindstedt – Zmiany w Ja na gruncie teorii Jeana-Claude Kaufmanna 54
Agnieszka Rumianowska – Pedagogika wobec problematyczności bytu ludzkiego. O konfliktach w życiu człowieka 70
Dorota Pauluk – Akademickie ocenianie i jego niezamierzone konsekwencje. Od wymiaru ukrytego do nowej kultury oceniania 86
Beata Mydłowska – Kompetencje zawodowe w kontekście zasad komunikacji dydaktycznej i możliwości oceny pracy nauczycieli 102
Miłosz Gołyszny – Wybrane czynniki warunkujące kompetencje szkolne z perspektywy współczesnych neuronauk i nauk pedagogicznych 122
Elżbieta Łuczak – Współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego młodzieży – nowymi wyzwaniami edukacyjnymi 150
Tomasz Knopik, Urszula Oszwa, Ewa Domagała-Zysk – Diagnoza funkcjonalna jako standard pomocy psychologiczno-pedagogicznej – od założeń teoretycznych do praktyki diagnostyczno-terapeutycznej 163
Kazimierz Pierzchała – Rola duszpasterstwa więziennego w resocjalizacji penitencjarnej, w kontekście badań własnych i dyskursu naukowego 176
Justyna Siemionow – Ojcostwo – w wypowiedziach dorosłych sprawców przestępstw, odbywających karę pozbawienia wolności 199
C O L L O Q U I AAgnieszka Cybal-Michalska – Management for leadership – on the need for proactivity 219
Christopher Bezzina, Joanna Madalinska-Michalak – Nurturing the leadership that matters in a time of uncertainty 231
Mirosław Woznica – Education as edification: Richard Rorty’s neo-pragmatist philosophy of education 242
Gilles Séraphin – La recherche sur la protection de l’enfance en France: Etat des lieux et enjeux 254
MATERIAŁY I SPRAWOZDANIA Z BADAŃKatarzyna Lichtanska – Opinie rodziców na temat jakości współpracy oraz wsparcia uzyskiwanego w procesie terapeutycznym ich dziecka z niepełnosprawnością.Raport z badan 271
Ewa Wasilewska-Kaminska, Jerzy Marek – Reforma oswiatowa a zadania dyrektora szkoły 284
R E C E N Z J EJoanna Madalinska-Michalak – Children and Youth in Varied Socio-Cultural Contexts. Theory, Research, Praxis, pod redakcja naukowa Urszuli Markowskiej-Manisty 302
Adam Janas – Mark Lilla, Koniec liberalizmu, jaki znamy. Requiem dla polityki tożsamości 307
Izabella Kust – Badanie. Dojrzewanie. Rozwój (na drodze do doktoratu). Odrębność metodologiczna a dyscyplinarność danej dziedziny wiedzy, praca zbiorowa pod redakcja Franciszka Szloska 312
Noty o Autorach 325