"Kwartalnik Pedagogiczny 2018/3 (249)"

Identyfikator Librowy: 246281

Spis treści

A R T I C L E SKonrad Rejman – Asymmetric relationship of “I – Other” as a radical political and educational strategy 9

A R T Y K U Ł YKonrad Rejman – Asymetryczność relacji „Ja – Inny”, jako radykalna strategia polityczna i edukacyjna 9

Seweryn Łukasz Leszczyński – Człowiek wobec kłamstwa w technologii i technonauce 25

Seweryn Łukasz Leszczyński – Man in view of falsehood in technology and technoscience 25

Antonia Sochaczewska – Education in the perspective of Bernhard Waldenfels’s philosophy of the alien 39

Antonia Sochaczewska – Kształcenie w perspektywie filozofii obcości Bernharda Waldenfelsa 39

Dorota Turska, Urszula Oszwa – Gender stereotype in learning mathematics – teacher perception 57

Dorota Turska, Urszula Oszwa – Stereotyp płci w uczeniu się matematyki – percepcja nauczyciela 57

Marta Krasuska-Betiuk – Social representations of partnership, trust and justice in school education 74

Marta Krasuska-Betiuk – Społeczne reprezentacje współpracy, zaufania i sprawiedliwości w edukacji szkolnej 74

Anna Dąbrowska – Slang młodzieżowy jako element budowania wspólnoty w komunikacji szkolnej 99

Anna Dąbrowska – Youth slang as a community-building element in school communication 99

Grażyna Szyling – O informacji zwrotnej i jej relacjach z uczeniem się. Ku dydaktycznej refleksji nad perspektywą zmiany w kształceniu akademickim w Polsce 122

Grażyna Szyling – On feedback and its relationship to learning. Towards didactic reflection on the perspective of change in academic education in Poland 122

M A T E R I A L S A N D R E S E A R C H R E P O R T SMariola Badowska – Educational challenges in the context of growing social inequality 138

M A T E R I A Ł Y I S P R A W O Z D A N I A Z B A D A ŃMariola Badowska – Wyzwania edukacyjne w kontekście narastających nierówności społecznych 138

C O L L O Q U I APhilipp Thomas – Providing orientation by philosophizing at school. Phenomenological and postmodern validity claims 150

C O L L O Q U I APhilipp Thomas – Providing orientation by philosophizing at school. Phenomenological and postmodern validity claims 150

Joanna Ludwika Pękala – Teachers’ ethos today: expectations and opinions 162

Joanna Ludwika Pękala – Teachers’ ethos today: expectations and opinions 162

R E C E N Z J EMagdalena Rzepka – Sławomir Czerwiński i wychowanie państwowe, praca zbiorowa pod red. Piotra Gołdyna 174

R E V I E W SMagdalena Rzepka – Sławomir Czerwiński i wychowanie państwowe, collected work by red. Piotr Gołdyn 174

Adam Fijałkowski – Agata Siwiec, Publicystyka społeczna Izabeli Moszczeńskiej. Wybór 180

Adam Fijałkowski – Agata Siwiec, Publicystyka społeczna Izabeli Moszczeńskiej. Wybór 180

CONTENTSKatarzyna Szolc – Roman Stawicki, Uchodźcy w Polsce w latach dziewięćdziesiątych jako nowy problem społeczny 182

Katarzyna Szolc – Roman Stawicki, Uchodźcy w Polsce w latach dziewięćdziesiątych jako nowy problem społeczny 182

Małgorzata Kiedrowska – Sabina Pawlas-Czyż, Społeczna rzeczywistość choroby nowotworowej w rodzinie. Profesjonalna praca socjalna w obszarze wsparcianieformalnych opiekunów osoby chorej onkologicznie. Przyczynek do refleksji nad onkologiczną pracą socjalną 186

Małgorzata Kiedrowska – Sabina Pawlas-Czyż, Społeczna rzeczywistość choroby nowotworowej w rodzinie. Profesjonalna praca socjalna w obszarze wsparcianieformalnych opiekunów osoby chorej onkologicznie. Przyczynek do refleksji nad onkologiczną pracą socjalną 186

Contributors to this issue 191

Noty o Autorach 191